1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. انتشار جدول ارزیابی کیفی خودروها در تیرماه امسال

انتشار جدول ارزیابی کیفی خودروها در تیرماه امسال

26 مرداد 1395
  • 1

بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در تیرماه درمجموع 33 مدل خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته است که بر اساس آن بالاترین سطح کیفی خودروهای مورد ارزیابی سه ستاره از پنج ستاره کیفیت بوده است و که تنها 21درصد از خودروهای تولیدی موفق به دریافت آن شده‌اند ضمن آنکه 52درصد از مدل‌های تولید شده در کشور در تیرماه تنها یک ستاره کیفی را از آن خودکرده‌اند که 70درصد از حجم تولید خودرو در این ماه را شامل می‌شود.

در صدر جدول خودروهای باکیفیت در تیرماه، خودروهای مزا3، سراتو، خانواده تندر شامل تندر 90 (ایران‌خودرو و پارس‌خودرو) و تندر 90 اتوماتیک و پارس تندر و درنهایت رانا است که در این میان کیا سراتو محصول سایپا تازه‌وارد این جمع است چراکه در ماه پیش تنها دوستاره کیفی را از آن خود کره بود. در قعر جدول کیفیت می‌توان خودروهای پژو405، پارس، سمند، تیبا و تیبا2 و البته پراید به‌عنوان عضو ثابت این جدول را دید.

بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در رده قیمتی بالاتر از 100 میلیون تومان، تنها مزا3 حضور دارد که سه ستاره کیفی را از آن خود کرده است و خبری از سوزوکی گرند ویتارا نیست. در دره قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان، کیا سراتو بالاترین سطح کیفی را به دست آورده است و سه ستاره شده. در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان هیچ خودرویی نتوانسته سه ستاره را از آن خود کند و اما خودروهای جک J5، برلیانس H330 و آریو با کسب دوستاره در صدر جدول کیفیت ایستاده‌اند. در بازه قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان که شلوغ‌ترین بازه قیمتی نیز هست، محصولات رنو را می‌توان سکان‌داران کیفیت دانست چراکه انواع محصولات خانواده تندر توانسته‌اند با کسب سه ستاره عنوان برتر را از آن خود کنند ضمن آنکه رانا نیز در این جدول سه ستاره است و در کنار خانواده تندر در صدر جدول است. بازه قیمتی زیر 25 میلیون تومان در اختیار سایپا است و البته تمامی محصولات این شرکت در این بازه قیمتی با کسب تنها یک ستاره کیفی در قعر جدول کیفیت ایستاده‌اند.

 خودروهای داخلی از سه ستاره بالاتر نیامدند

منبع:عصر خودرو



نظرات

  • اسکالید اسکالید (26 مرداد 1395 ساعت 21:49)

    باور کنید از پژو پارس به پایین همون یک ستاره هم ندارن، ولی دیگه دیدن خیلی آبروریزیه یه ستاره با کلی پارتی و وساطت و نامه از .... بهش یه ستاره دادن