1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اعلام نرخ بیمه ثالث سال آینده بعد از تعیین نرخ دیه

اعلام نرخ بیمه ثالث سال آینده بعد از تعیین نرخ دیه

16 اسفند 1396
  • 0

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: برای اعلام نرخ بیمه شخص ثالث در سال آینده منتظر اعلام نرخ دیه از طرف قوه قضاییه هستیم.

همتی گفت: بیمه شخص ثالث، هر سال بر مبنای ضریب خسارت سال قبل بیمه ها و همچنین تعیین ارزش ریالی دیه در سال جدید تعیین می شود.

 اعلام نرخ بیمه ثالث سال آینده بعد از تعیین نرخ دیه

وی افزود: هنوز قوه قضاییه نرخ دیه را در سال جدید ابلاغ نکرده و از سویی، مشغول جمع بندی صورت مالی شرکتهای بیمه در سال 95 برای تعیین ضریب خسارت آنها هستیم.

همتی تصریح کرد: نرخ بیمه شخص ثالث سالی یک بار اعلام می شود و هیچ شرکت بیمه ای نمی تواند آن را افزایش دهد و از سویی طبیعی است که کسانی که تخلفت حادثه ساز دارند و خطر پذیری رانندگی را افزایش می دهند نرخ های بیشتری پرداخت کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین درباره انتقاد رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از بیمه ها درباره افزایش دوازده دوازدهم بیمه ثالث در ماههای حرام بجای چهار دوازدهم نیز گفت: افزایش نرخ دیه در ماههای حرام روی خسارت های مالی نیز اثرگذار است و تنها روی خسارت های جانی تاثیر ندارد و به همین دلیل بیمه ها 2.5 درصد دیه را سقف تعهد مالی قرار می دهند بنابراین وقتی دیه افزایش پیدا می کند تعهد شرکتهای بیمه هم افزایش می یابد.

وی افزود: بر اساس قانون شورای عالی بیمه باید به نحوی عمل کند که به نفع مردم باشد و سود اکثریت جامعه ملاک عمل ما در شورای عالی بیمه و بیمه مرکزی است.



نظرات