1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تجدیدنظر در تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

تجدیدنظر در تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

19 دی 1396
  • 3

رئیس سازمان توسعه تجارت به بیان دلایل افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی پرداخت و گفت که امکان تجدید نظر در این تعرفه‌ها وجود دارد.

 تجدیدنظر در تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

مجتبی خسروتاج - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در حاشیه جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در جمع خبرنگاران درباره افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی اظهار کرد: کارشناسی لازم در این زمینه انجام شده است، اهالی فن نسبت به آن نظر داده اند و سپس تعرفه ها مصوب شد.

وی ادامه داد: آماده شنیدن انتقادات مرتبط با تعرفه واردات خودروهای هیبریدی در کمیسیون ماده یک هستیم و اگر لازم باشد و دلایل کافی ارائه شود، در تعرفه واردات این نوع خودروها تجدید نظر خواهیم کرد.

خسروتاج گفت: در انتهای سال گذشته، وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهادات خود را در ارتباط با تغییرات تعرفه ای واردات خودرو به دولت ارائه کرد که به دلیل نگرانی از برخی آثار تورمی، تصویب آن به تعویق افتاد تا اینکه در سال جاری و در آذر ماه هیات دولت تصمیم گرفت با لحاظ کردن همه شرایط تغییرات تعرفه ای را اعمال کند.

رییس سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: تعرفه ها در برخی موارد کاهشی و در برخی موارد افزایشی بود که تمامی آنها به دلیل کنترل آثار تورمی آن لحاظ شده است. همچنین تمام تلاش‌مان بر این است که بتوانیم منطق را بر تعیین تعرفه کالاها حاکم کنیم.

منبع ایسنا


نظرات

  • یوسف یوسف (21 دی 1396 ساعت 13:37)

    به این ازخدا بی خبر باید گفت که خودروهای توربو 1200 سی سی تویوتا از 185 و197و205 و212بعد از افزایش تعرفه به195و230و240و270 ملیون تبدیل شده.با این کارش می خواد اقتصاد مملکت رو درست کنه.اول اون کله خرابش را درست کنه بعدتعرفه رو اصلاح کنه

  • سپهر سپهر (20 دی 1396 ساعت 11:29)

    ایشان دقیقا" بر خلاف نیات درونیشان صحبت کردند. کجای دنیا یک شبه تعرفه کالایی 40 درصد بالا می رود جز در کشور ما؟ ایشان و همکارانشان فقط بفکر جیب های خودشان هستند و ظلم و فشاری که به مردم وارد می شود برایشان هیچ اهمیتی ندارد.

  • افشین افشین (19 دی 1396 ساعت 20:33)

    اتفاقا این دوستان تمام تلاششون بر اینه که بیشتر هوا رو آلوده کنند؛ علی الخصوص در تهران !
    حالا مردم شهر های پر جمعیت دارن به فنا میرن که اهمیتی نداره ! شما که نمیتونید از میلیاردها تومن پول سود این تعرفه های غیر اخلاقی و غیر منطقی بگذرید !؟