1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. واردات خودروی بالای ۲۵۰۰‌سی‌‌سی آزاد نشده است

واردات خودروی بالای ۲۵۰۰‌سی‌‌سی آزاد نشده است

17 شهریور 1395
  • 1

روز گذشته شاهد اعلام رأیی از سوی دیوان عدالت اداری بودیم که برداشت اشتباهی از آن صورت گرفت. براساس رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری فقط خودروهایی که پیش از تصویب مصوبه دولت مبنی بر عدم ورود خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی.سی. به گمرک رسیده‌ است می‌تواند مجوز ورود به کشور را دریافت کند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو گفت: بر اساس رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری همچنان واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰سی‌سی ممنوع است.

میثم رضایی در گفت‌وگویی با ابراز “روز گذشته شاهد اعلام رأیی از سوی دیوان عدالت اداری بودیم که برداشت اشتباهی از آن صورت گرفته است”، اظهار داشت: براساس رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری فقط خودروهایی که پیش از تصویب مصوبه دولت مبنی بر عدم ورود خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی.سی. به گمرک رسیده‌ است می‌تواند مجوز ورود به کشور را دریافت کند.

وی گفت: براساس رأی دیوان آن دسته از واردکنندگانی که خودروهای خود را پیش از ابلاغ این مصوبه وارد کرده و در گمرک قرار داشتند شکایاتی را برای ترخیص خودروها به دیوان مطرح کرده بودند که دیوان با بررسی این موضوع امکان ترخیص این خودروها را فراهم کرده است. رأی دیوان به هیچ عنوان به‌معنای لغو ممنوعیت واردات تمام خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی نیست.

رئیس انجمن صفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو با اعلام “ما مطیع قوانین جاری کشور هستیم”، افزود: برای شناسایی و جلوگیری از واردات خودروهای لوکس باید یک تیم کارشناسی تشکیل شود و در این خصوص تصمیم‌گیری و اظهار نظر کند.

وی افزود: میزان حجم موتور و یا قیمت خودروهای وارداتی نمی‌تواند معیار مناسبی برای شناسایی و جلوگیری از واردات خودروهای لوکس باشد. رضایی تصریح کرد: پیرو دستور مقام معظم رهبری برای مقابله با اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی که از آن به مستی اشرافی‌گری یاد کردند، باید تصمیم کارشناسی و معقولانه‌ای برای جلوگیری از ورود خودروهای لوکس اتخاذ شود.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، با ذکر مثال‌هایی معیار حجم موتور ۲۵۰۰ سی.سی. و همچنین پیشنهاد قیمت تا ۱۰۰ هزار دلار را نقد کرد و افزود: متأسفانه از شهریور ۹۳ تاکنون که خودروهای بالای حجم ۲۵۰۰ سی.سی. لوکس محسوب می‌شود و واردات آن ممنوع است شاهد ورود پورشه ماکان، بنزهای ای۲۵۰ و ای۳۰۰، ب.ام.و. ۵۲۸ و X4 با حجم‌هایی زیر ۲۵۰۰ سی.سی. و ب.ام.و. آی.٨ با ۲۰۰۰ سی.سی. حجم موتور بودیم که متأسفانه باید بگویم همگی لوکس هستند!

منبع: تسنیم



نظرات

  • مسعود مسعود (18 شهریور 1395 ساعت 10:48)

    بالاخره خودشون هم فهمیدن معیار لوکس بودنشون اشتباه بوده.