1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. آغاز توسعه تاکسیرانی خصوصی با تویوتا کمری هیبرید و رنو فلوئنس آغاز شد

آغاز توسعه تاکسیرانی خصوصی با تویوتا کمری هیبرید و رنو فلوئنس آغاز شد

5 بهمن 1394
  • 0

صنعت تاکسی رانی در ایران تفاوت های عمده ای نسبت به سایر نقاط جهان دارد و این ویژگی باعث ایجاد مسائلی در روند مدیریتی این صنعت شده است که از جمله مهمترین آن ها می توان به وضعیت نامناسب خودروهای مورد استفاده در خطوط تاکسی رانی، مصرف سوخت بالا، آلایندگی زیاد، مخارج تعمیر و نگهداری سنگین برای مالک خودرو و شرایط نامساعد مسافران این تاکسی ها اشاره کرد.

 آغاز توسعه تاکسیرانی خصوصی با تویوتا کمری هیبرید و رنو فلوئنس آغاز شد

از سوی دیگر نیز خودروسازان داخلی شرایط و توان تامین خودروهای باکیفیت و مناسب برای استفاده سنگین در تاکسی رانی را ندارند و سازمان های مسئول دولتی نیز از بودجه لازم برای خریداری خودروهای مدرن برخوردار نیستند.

در چنین شرایطی استفاده از توان بخش خصوصی مانند بسیاری صنایع دیگر چاره ساز شده است. شب گذشته "آرین تاکسی" به عنوان اولین شرکت خصوصی تامین کننده تاکسی های پاک، آغاز فعالیت بیش از 50 دستگاه تاکسی یورو 5 رنو فلوئنس و تویوتا کمری هیبرید را رسما اعلام کرد.

سرمایه گذاری این شرکت در تامین تاکسی های پاک، با استخدام رانندگان مجرب و کار آزموده در دو شیفت کاری سبب اشتغال زایی خواهد شد و از سوی دیگر ، رانندگان نیز بار سنگین پرداخت اقساط این خودروهای جدید را به دوش نخواهند کشید.

یکپارچه سازی استانداردها از نظر نرخ پرداختی، شرایط استفاده از خودروها، سلامت و کیفیت خودرو و حتی لباس فرم رانندگان از دیگر ویژگی های متفاوت تاکسی های این شرکت خواهند بود.

 آغاز توسعه تاکسیرانی خصوصی با تویوتا کمری هیبرید و رنو فلوئنس آغاز شد

از سوی دیگر آرین تاکسی به عنوان زیر مجموعه ای از دو شرکت نگین خودرو و ایرتویا به شکل مستقیم مسئولیت سرویس و نگهداری و تامین قطعات این تاکسی ها را برعهده خواهد گرفت و این امر از بروز بسیاری مسائل کیفی و فشار های روانی وارد بر رانندگان در زمینه استفاده از این خودروهای مدرن و پاک جلوگیری می کند.

بنابراین امید است که ورود این تعداد تاکسی جدید، سرآغازی برای اجرای قرارداد بلند مدت 5000 دستگاهی استفاده از این خودروها و به روز رسانی تدریجی ناوگان تاکسی رانی و صنعت تاکسی رانی شود.

 آغاز توسعه تاکسیرانی خصوصی با تویوتا کمری هیبرید و رنو فلوئنس آغاز شد

امری که ضمن بهبود کیفیت خدمات رسانی، می تواند موجب کاهش آلودگی هوا، افزایش رفاه مسافران، بهبود شرایط ایمنی و اشتغال زایی برای عده کثیری شود و با فراگیر شدن چنین شرکت هایی در بلند مدت، شرایط نه چندان مساعد صنعت تاکسی رانی به تدریج بهبود یابد.



نظرات