1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. جریمه 100 هزار تومنی برای سرنشینان بد حجاب

جریمه 100 هزار تومنی برای سرنشینان بد حجاب

26 مرداد 1394
  • 0

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جریمه 100 هزار تومانی برای سرنشینان بدحجاب خودروها در کمیسیون قضایی مجلس در دست بررسی است.

محمدعلی اسفنانی، با اشاره به طرحی که برای برخورد با بدحجابان در کمیسیون قضایی مجلس در حال بررسی است، گفت: ماده یک و دو قانون صیانت از عفاف و حجاب در کمیسیون مشترک به تصویب رسید در ماده یک آمده است که اگر راننده اتومبیلی کشف حجاب کرد و یا در اتومبیلی که نشسته است دیگری کشف حجاب یا روزه خواری کند و یا مزاحم نوامیس مردم شود علاوه بر بحث مجرمانه‌ای که در قانون مجازات دارد تخلف راهنمایی و رانندگی است و راننده جریمه 100 هزار تومانی می‌شود و 10 نمره منفی نیز می‌گیرد.

وی ادامه داد: ماده دو مربوط به ادارات و سازمان‌های دولتی است که اگر کارکنان در ادارات و سازمان‌های دولتی بدون حجاب اسلامی ظاهر شوند با کسر حقوق و تذکر شفاهی با درج در پرونده مواجه می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون قضایی اظهار داشت: این دو مورد در کمیسیون به تصویب رسیده است باید در صحن مجلس نیز به تصویب برسد و در شورای نگهبان تأیید شود تا به مرحله ابلاغ و اجرا برسد.

اسفنانی در مورد زمان بررسی این طرح در صحن مجلس به فارس گفت: فعلا این طرح در دست بررسی است و زمان دقیقی برای بررسی این طرح در صحن علنی نمی‌توان مشخص کرد.



نظرات