1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. شیوه جدید کلاهبرداری در جمعه بازار خودرو عبدل‌آباد

شیوه جدید کلاهبرداری در جمعه بازار خودرو عبدل‌آباد

13 شهریور 1396
  • 5

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل ضمن هشدار مجدد نسبت به تخلفاتی که در جمعه بازارهای خودرو اتفاق می‌افتد، گفت: به تازگی در جمعه بازار عبدل‌آباد شیوه جدیدی برای کلاهبرداری از مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سعید موتمنی اظهار کرد: در حال حاضر صنف ما بیش از ۸۷۰۰ نمایشگاه در سراسر کشور دارد، اما با این وجود بخش عمده‌ای از نقل و انتقالات خودروهای کارکرده در بازارهای غیررسمی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون برخی سایت‌های اینترنتی نیز نسبت به خرید و فروش خودرو اقدام کرده‌اند که ما نسبت به این مساله اعتراضی نداریم، چرا که نمی‌توان شیوه‌های جدید را از بین برد. اما گاه در بازارچه‌های خودرو تخلفاتی صورت می‌گیرد که صدمات متعددی به مردم وارد می‌کند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اظهار کرد: در موارد متعدد شاهدیم که عده‌ای حتی از شهرستان راهی تهران می‌شوند تا در این بازارها نقل و انتقالات خودرو را انجام دهند، اما مدتی است در عبدل‌آباد مرسوم شده که پس از آنکه یک خریدار تقلبی نسبت به خرید خودرویی اقدام می‌کند خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود و در روزهای پس از آن به هنگام ثبت سند در محضر عده‌ای حاضر می‌شوند و اینگونه عنوان می‌کنند که خودروی مربوطه دارای مشکلات متعدد بوده و به عنوان مثال رنگ‌ شده یا چپ شده است.

وی ادامه داد: پس از این اتفاق، خریدار تقلبی از خرید خودرو منصرف می‌شود و دلالان بازار اینگونه عنوان می‌کنند که حاضرند خودرو را چند میلیون زیر قیمت خریداری کنند.

موتمنی همچنین عنوان کرد: طی ماه‌های گذشته در موارد متعدد خریداران این بازار نسبت به چنین موضوعی معترض شده‌اند و متاسفانه این نوع اتفاقات و تخلفات دیگر موضوعاتی است که به کرات در برخی از بازارهای خرید و فروش خودرو رخ می‌دهد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران در عین حال تاکید کرد: بهترین و مطمئن‌ترین شیوه برای خرید خودرو آن است که مردم به نمایشگاه‌های مجاز مراجعه کنند و حتی آدرس جواز را با محل فعالیت نمایشگاه تطبیق دهند تا از هرگونه مشکل آتی جلوگیری شود.

وی افزود: اکنون هرکجا که تخلفی در حوزه خودرو صورت می‌گیرد مردم می‌گویند که نمایشگاه‌داران اخلاق را رعایت نمی‌کنند، در حالی که باید توجه داشت که هر فردی که به خرید و فروش خودرو می‌پردازد، الزاما نمایشگاه‌دار نیست.

موتمنی در عین حال اظهار کرد: اکنون شکایات صورت گرفته در ارتباط با برخی از بازارهای خرید خودرو بسیار زیاد است و در این بازارها به کرات ماشین‌های تصادفی، دو تکه و یا رنگ‌دار به فروش می‌رسند و خودروهایی که تصادف شدید داشته و به عنوان مثال سقف یا موتور آنها تعویض شده بدون اطلاع‌رسانی و با قیمت خودروی سالم به فروش می‌رسند. از سوی دیگر کارشناسی جامع و مطمئنی در این بازارها صورت نمی‌گیرد در حالی که به هنگام خرید خودرو از نمایشگاه‌های اتومبیل فرد می‌تواند برای چند ساعت خودرو را از نمایشگاه خارج کرده و آن را به کارشناسان مورد اعتماد خود یا نمایندگی‌های مجاز کارخانه نشان دهد و پس از آن در صورت بروز هرگونه مشکل، نمایشگاه مربوطه در محل خود برقرار بوده و امکان پیگیری موضوع وجود دارد در حالی که در بازارهای فروش خودرو پس از خرید، فرد دیگر به هیچ عنوان به فروشنده واقعی دسترسی ندارد و نمی‌تواند ادعای خسارت کند.

منبع ایسنا


نظرات

  • محمد صدرا محمد صدرا (14 شهریور 1396 ساعت 08:48)

    من پیشنهاد میکنم جهت خرید و فروش خودرو به هیچ وجه به نمایشگاههای مراجعه نکنید چون اول تا اخرش کلاه بردارن بنده هفته پیش یه پراید فروختم به نمایشگاه به قیمت 9500 دست بر قضا همون ماشینو یکی از همسایگان ما خریده بود به قیمت 11700

  • a a (14 شهریور 1396 ساعت 02:10)

    مثل چی دروغ میگه تو جمعه بازار ها و سایتها میشه از افراد خوب ماشین خوب با قیمت خوب خرید

  • محسن محسن (13 شهریور 1396 ساعت 15:18)

    شیوه جدییییییییییییییییییییید واقعا نیاز به بروزرسانی آقای رییس !

  • صابری صابری (13 شهریور 1396 ساعت 13:55)

    سلام من اصلاً این حرف رو قبول ندارم چون خود نمایشگاه دارها دروغگو ترین انسانهای روی زمین هستند و اصلا یک روده راست توی بدنشون نیست.

    رضا رضا (13 شهریور 1396 ساعت 22:29)

    خوب اینا رو هم یه نمایشگاه‌دار راجع به صنف خودش زده دیگه. می‌خواستی بگه ما بدیم؟ ولی به هر حال هر چی باشن از یه آدم ناشناس بهترن حد اقل میشه ازشون شکایت کرد.