1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. الزامی شدن نصب کپسول آتش‌نشانی در اتوبوسهای مسافری و کامیونها

الزامی شدن نصب کپسول آتش‌نشانی در اتوبوسهای مسافری و کامیونها

17 شهریور 1394
  • 0

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا تجهیزات مورد نیاز ایمنی برای تردد خودروهای حمل بار و مسافر را اعلام کرد.

سرهنگ احمد رستمی با اشاره به ماده ٤ آیین نامه حمل بار و مسافر اظهار کرد: بر این اساس کلیه شرکتها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای موظفند تنها برای وسایل نقلیه‌ای که مجهز به تجهیزات ایمنی شامل جعبه کمکهای اولیه، علایم ایمنی مورد نیاز از جمله مثلث شبرنگ، کارت معاینه فنی معتبر، کپسول آتش نشانی، دستگاه سنجش سرعت و زمان، زنجیر چرخ و لاستیک با آج مناسب باشند، صورت وضعیت مسافری و بارنامه صادر کنند.

وی با تاکید بر این که خودروهای باربری نیز بر حسب تناژ باید مجهز به کپسول آتش نشانی باشند افزود: بر این اساس خودروهای ویژه حمل بار با وزن بار ناخالص از ٢٥٠٠ تا ٥٠٠٠ کیلوگرم باید مجهز به یک عدد کپسول آتش نشانی به وزن حداقل ٢.٥ کیلوگرم، بیش از ٥٠٠٠ تا ١٤٠٠٠ کیلوگرم یک عدد کپسول آتش نشانی به وزن حداقل ٥ کیلوگرم، بیش از ١٤٠٠٠ کیلوگرم یک عدد کپسول آتش نشانی به وزن حداقل ١٠ کیلوگرم باشند.

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجادر خصوص خودروهای ویژه حمل بار که برای حمل سیالات قابل احتراق یا انفجار مورد استفاده قرار می‌گیرند گفت: این دسته از خودروها نیز باید مجهز به حداقل یک کپسول آتش نشانی به وزن ١٤ کیلوگرم باشند.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل صادره برای شماره گذاری این خودروها نیز الزامی است تصریح کرد: در عین حال ماموران پلیس راه نیز برابر این دستورالعمل نسبت به توقف و برخورد با خودروهای متخلف بار و مسافر و تعاونی و شرکت های متخلف اقدام می‌کنند.



نظرات