1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. بخشودگی دیرکرد پرداخت جرایم رانندگی

بخشودگی دیرکرد پرداخت جرایم رانندگی

18 بهمن 1396
  • 0

نمایندگان مجلس مصوب کردند اگر قبوض جرایم رانندگی تا پایان آذر 97 پرداخت شود، جریمه دیرکرد ناشی از عدم پرداخت تا پایان سال 96 بخشیده می‌شود.

نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اختصاص داشت، بند «و» تبصره ۱۱ این لایحه را به تصویب رساندند.

بنابر این مصوبه که با ۱۵۳ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید، در صورت پرداخت و تسویه‌ حساب قبوض جریمه‌های رانندگی توسط مالکان خودرو تا پایان آذرماه ۱۳۹۷، جریمه دیرکرد ناشی از عدم پرداخت تا پایان سال ۱۳۹۶ بخشیده می‌شود. مبلغ وصولی از این محل به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف ۱۵۰۱۲۳ جدول شماره (۵) این قانون واریز می‌شود.

همچنین نمایندگان بند «ز» تبصره ۱۱ را با ۱۵۱ رای موافق، ۲۳ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند که به موجب آن، مالیات ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت پشتیبانی و نوسازی هلی‌کوپترهای ایران و قطعات موجود در انبارهای این شرکت به نرخ صفر محاسبه شده و منابع حاصل از تجدید ارزیابی به حساب افزایش سرمایه دولت در این شرکت منظور می‌شود.

بند الحاقی ۲ به تبصره ۱۱ نیز درحالی با ۱۵۶ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در مجلس برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد که در متن آن آمده است: وزارتخانه های جهادکشاورزی و راه و شهرسازی مکلفند قیمت کارشناسی روز اراضی بالاتر از یک هزار متر مربع دولتی شهری و بالاتر از یک هکتار اراضی منابع طبیعی را، که از سال ۱۳۶۰ به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار و دریافت کنندگان آن اقدامی روی اراضی انجام نداده و یا بر خلاف کاربری اراضی موصوف اقدام و یا متناسب با اراضی مزبور در آن اعیانی احداث ننموده‌اند، دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل واریز نمایند.

این بند ناظر به آن است که اگر زمینی از بیت‌المال در اختیار کسی باشد، باید برگردانده شده و یا مبلغش را به نرخ روز محاسبه کرده و برگرداند.

 بخشودن جرایم رانندگی



نظرات