1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. سه جریمه برای ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده طرح ترافیک

سه جریمه برای ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده طرح ترافیک

8 بهمن 1396
  • 1

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سه جریمه در انتظار خودروهای فاقد معاینه فنی است که در محدوده طرح ترافیک وارد خواهند شد.

محسن پورسیدآقایی صبح امروز در مراسم افتتاحیه اولین مرکز سیار معاینه فنی و افتتاح سامانه نوبت‌دهی آنلاین به مراکز معاینه فنی با بیان اینکه دو رویکرد در دستور کار شهرداری و معاونت حمل و نقل است، گفت: شهرداری در رویکرد اول خود، راحتی حل شهروندان را در دستور کار قرار داده به گونه‌ای که می‌بینید ایجاد معاینه فنی سیار و نوبت‌دهی آنلاین نیز در راستای پاسخگویی به این رویکرد است تا مردم راحت‌تر و آسان‌تر به خدمات دسترسی پیدا کنند.

 سه جریمه برای ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده طرح ترافیک

وی با بیان اینکه این روزها زمان و وقت کمیاب است، ‌گفت: باید سعی شود تا وقت افراد در پیدا کردن مراکز معاینه فنی و دریافت نوبت تلف نشود که ایجاد این مراکز معاینه فنی سیار به مردم کمک می‌کند که در محل و منطقه خود به مراکز معاینه فنی دسترسی بهتری داشته باشند.

وی افزود: شبیه به این منطق در خصوص ایجاد پمپ بنزین‌ها نیز مشاهده می‌شود،‌ به گونه‌ای که در صدد آن هستیم که پمپ بنزین‌های کوچک و محلی که دسترسی راحت‌تری برای مردم دارند ایجاد کنیم تا آن‌ها در صف پمپ بنزین نمانند.

برگزاری مزایده ایجاد پمپ بنزین‌های کوچک درمناطق مختلف تهران

وی با بیان اینکه به زودی مزایده ایجاد پمپ بنزین‌های کوچک در مناطق مختلف شهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: این پمپ بنزین‌های کوچک در حد نصب دو پمپ هستند که باید زمین‌های مورد نیاز را شناسایی کرده تا به صورت شبانه روزی بتوانند به مردم خدمات دهند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه دومین رویکرد مدیریت شهری کاهش آلایندگی است، گفت: در سال آینده طرح LEZ با قوت و سخت‌گیری بیشتری اجرا می‌شود و باید به مرحله‌ای برسیم که خودروی بدون معاینه فنی در تهران نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران نسبت به تجهیز مراکز ثابت معاینه فنی اقدامات زیادی انجام داده،‌ چرا که ما مایل به جریمه افراد نیستیم، گفت: براساس قانون، معافیت از معاینه فنی برای خودروهای نو 4 سال است و پیشنهاد می‌شود مالکان تا قبل از اینکه به مرز 4 سال برسند،‌ نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

رایزنی شهرداری با پلیس برای پوشش اجرای معاینه فنی خودروها در پایتخت

معاون شهردار تهراتن با بیان اینکه متاسفانه معاینه فنی جدی گرفته نمی‌شود و تعداد خودروهای فاقد معاینه زیاد است، ادامه داد: در حال رایزنی با قسمت IT ناجا هستیم تا سطح شهر پوشش کامل داده شود، چرا که در حال حاضر تعداد استعلام‌هایی که از سامانه ناجا برگشت می‌خورد،‌ باید کاهش یابد که در حال برطرف شدن این مشکل هستیم و از سال آینده، کل خودروهای فاقد معاینه فنی چک می‌شوند.

وی در مورد ورود خودروهای فاقد معاینه فنی در طرح جدید ترافیکی نیز با بیان اینکه اگر خودرویی فاقد معاینه فنی باشد و وارد محدوده شود، هم جریمه عدم معاینه فنی و هم جریمه ورود غیر مجاز را پرداخت می‌کند و باید بگویم اگر خودروی فاقد معاینه فنی در طرح ترافیکی جدید وارد محدوده طرح ترافیک شود، سه نوع جریمه می شود که یکی از آن‌ها عدم معاینه فنی است که حدود 50 هزار تومان براساس قانون جریمه می‌شود و دیگری ورود غیر مجاز به منطقه ترافیکی و سوم نیز عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک است که به عنوان بدهی در پلاک خودرو ثبت می‌شود یعنی باید بگویم اصلا به نفع نیست که خودروی فاقد معاینه فنی وارد محدوده شود.

نوع پلاک خودروهای پلیس توسط دوربین‌ها کنترل نمی‌شود

پورسیدآقایی در خصوص معاینه فنی خودروهای پلیس نیز با بیان اینکه پلیس مجری قانون است و از همه بیشتر الزام دارد که قانون‌مدار باشد،‌ گفت: نوع پلاک خودروهای پلیس توسط دوربین‌ها کنترل نمی‌شود، اما پلاک خودروهای اشخاص در پلیس کنترل می‌شوند و خودشان کارهای معاینه فنی را انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده تنها 103 هزار خودرو مجاز هستند که وارد محدوده ترافیکی در طرح جدید شوند، اما چه مکانیزمی وجود دارد که این تعداد کنترل شود، گفت: در طرح ترافیک جدید هر کسی برای ورود به محدوده باید از قبل پلاک خود را وارد اپلیکیشنی کند که آن را معرفی خواهیم کرد و اول باید مطمئن شود که اجازه ورودش توسط اپلیکیشن ثبت شده و اگر تعداد پر شود،‌ اپلیکیشن پلاک را غیر مجاز اعلام می‌کند و اگر افراد به صورت غیر مجاز و بدون ثبت در اپلیکیشن وارد شود جریمه می‌شود.

وی با بیان اینکه بارها اعلام کردیم که با اجرایی شدن طرح جدید 26 هزار خودرو کمتر واحد محدوده می‌شوند و این طرح کاهنده خواهد بود گفت: ترافیک 20 درصد در ساعات اوج کاهش خواهد یافت.

منبع ایسنا


نظرات

  • سحرخیز سحرخیز (9 بهمن 1396 ساعت 10:03)

    بازار پلاکهای جعلی وتقلبی بسیار رایج میشود با این طرح پول دارآوری ومن دراوری شهرداری ،خوش به حال موتور سواران وشهر بی دروپیکر که بعدها باید هم گریست وهم .......