1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. ورود خودروهای شارژی و هیبریدی به محور 17 شهریور بعد از عید نوروز

ورود خودروهای شارژی و هیبریدی به محور 17 شهریور بعد از عید نوروز

16 اسفند 1393
  • 1

مجتبی عبدالهی در نشست خبری به مناسبت راه اندازی نخستین بازار موقت گل و گیاه در محور 17 شهریور که با حضور مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: محور 17 شهریور در گذشته مکانی برای فعالیت مشاغل مختلف از جمله خودرو فروشی و موتور سیکلت فروشی بود. شهرداری تهران در راستای ساماندهی این منطقه طی دو سال گذشته عملیات مربوط به تبدیل این محور به مکانی فرهنگی، آیینی و گردشگری را آغاز کرد.

معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه تبدیل یک محور به پیاده راه و مکانی فرهنگی در ابتدا با مشکلات خاصی همراه است، عنوان کرد: تعدادی از کسبه فعال در این محور به ویژه کسبه فعال در پایین محور 17 شهریور که در اقلیت هم هستند به دلیل برخی از مشکلات مربوط به کسب و کار از ما گله مند بودند. در مقابل این افراد، ساکنان منطقه که اکثریت جمعیت موجود در منطقه را تشکیل می دهند به شدت موافق اجرای طرح بودند چرا که وضعیت و موقعیت زندگیشان به طور کلی دگرگون شد.

عبدالهی افزود: ما طی جلساتی که با کاسبان محل داشتیم به منظور جا افتادن محور به طور کامل و رضایت مندی 100 درصدی تصمیم گرفتیم تا در طول سال بازارهای موقت مختلفی را در این محور ایجاد کنیم. در واقع، ما برای شناساندن این محور به مردم و ترغیب آنان به تردد در این مکان بازارهای فصلی و مقطعی متعددی را راه اندازی کردیم.

وی با اشاره به راه اندازی بازار موقت گل و گیاه در محور 17 شهریور گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال تصمیم گرفتیم تا بازار گل و گیاه و صنایع وابسته را با کمک سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران و با محوریت شرکت صنایع و مشاغل راه اندازی کنیم.

به گفته معاون خدمات اجتماعی شهرداری محور 17 شهریور از جمله مکان هایی است که در هفته درختکاری در آن نهال رایگان توزیع می شود.

عبدالهی در ادامه با تاکید بر برنامه های شهرداری تهران مبنی بر برگزاری نمایشگاه های مختلف در محور 17 شهریور طی سال آینده بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تا در سال آینده نمایشگاه "باز باران" برای فورش لوازم تحریر و پوشاک کودکان و نوجوانان و نمایشگاه های مربوط به عرضه صنایع دستی، لوازم آنتیک، پوشاک بانوان، فرش و تابلو فرش در محور 17 شهریور برپا شود. ضمن اینکه، ممکن است در اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، در این مکان نیز نمایشگاه خیابانی و موقت گل و گیاه برپا شود.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ها و بازارهای متعدد در محور مذکور تا 2 سال آینده به منظور شناساندن محل به مردم ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: به منظور رفاه مردم و دسترسی آسان آن ها به محور 17 شهریور شهرداری تهران طی ماه های اخیر تعدادی خودروی هیبریدی و شارژی را خریداری کرده است و قرار است این خودروها با کارکرد توریستی و به صورت رایگان بعد از عید نوروز وارد محور 17 شهریور شوند.

تکمیل پروژه روشنایی محور 17 شهریور

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه این نشست با اشاره به پروژه روشنایی، نورپردازی و آذین بندی محور 17 شهریور اظهار کرد: پروژه روشنایی این محور تکمیل شده است و برنامه های مربوط به آذین بندی و نورپردازی این مکان نیز در دست اقدام است.

عبدالهی با تاکید بر مشارکت نهادهای علمی در بررسی و اجرای طرح ساماندهی محور 17 شهریور گفت: حدود 4 دانشگاه و مرکز دانشگاهی حین برنامه ریزی و اجرای طرح ساماندهی محور 17 شهریور با ما همکاری کردند. طرح نیز از پیوست اجتماعی و فرهنگی قوی برخوردار است و یکی از اهداف ما در این طرح حل مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی است.

احداث فروشگاه شهروند در چهاراه صفا

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه از احداث فروشگاه شهروند در محور 17 شهریور خبر داد و عنوان کرد: شهرداری تهران به تازگی نمایشگاه اتومبیل واقع در چهاراره صفا به مساحت 2 هزار متر را تملک کرده و قرار است در این مکان فروشگاه زنجیره ای شهروند احداث شود.

عبدالهی افزود: علاوه بر تملک این بنا، شهرداری منطقه 7، زمینی را در گوشه میدان به منظور تبدیل آن به پارکینگ خریداری کرده است. بنا بر برنامه ریزی ها قرار است تا شهروند واقع در چهارراه صفا مجهز به 4 طبقه پارکینگ و 2 طبقه فروشگاه باشد.

تامین غرفه برای نمایشگاه داران محور 17 شهریور در مراکز دوران و چیتگر

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر حضور شورا در اجرای طرح ساماندهی محور 17 شهریور گفت: تمامی طرح های ما در خصوص این محور با بحث و مشورت با اعضای شورای شهر صورت گرفت و تصمیم گیری در خصوص برگزاری نمایشگاه نیز حاصل رایزنی با شورا است.

عبدالهی تصریح کرد: 80 درصد از نمایشگاه های فعال در محور 17 شهریور مجوز نداشته و ندارند. برای بسیاری از آن ها طی چند سال اخیر اخطار فرستادیم و بسیاری از آن ها رای بند 20 را دارند.

وی با بیان اینکه شهرداری در تلاش است تا هر گونه تغییر در شرایط کاری نمایشگاه داران با نظر خود این افراد صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: نمایشگاه داران به دنبال این هستند که مسیر رفت و آمد باز شود. ما اما در مقابل این تقاضا به آن ها پیشنهاد داده ایم تا در مراکز خرید و فروش خودرو در دوران و چیتگر به فعالیت خود ادامه دهند

محدودیت ارائه مجوز برای بازارهای عید

عبدالهی در ادامه این نشست با اشاره به حضور دستفروش ها در محور 17 شهریور گفت: ما از دستفروشی حمایت نمی کنیم. در حال حاضر هم از آن جا که نزدیک عید است حضور دستفروش ها اجتناب ناپذیر است. با این وجود، ما سعی کردیم تا این موضوع را به درستی مدیریت و کنترل کنیم.

وی با اشاره به کاهش صدور مجوز از سوی شهرداری برای برپایی بازارهای عید در سال جاری عنوان کرد: با وجود درخواست های بسیار زیاد، امسال به دلیل شکایات کسبه میزان مجوز ارائه شده برای برپایی بازارهای عید محدود شده است در مواردی چون بازار گل و گیاه که به تازگی در محور 17 شهریور راه اندازی شده است، شهرداری به طور مستقیم با روسای اتحادیه و صنف در ارتباط بوده و این اقدام با همکاری آنان صورت گرفت.



نظرات

  • آفرین آفرین (16 اسفند 1393 ساعت 06:53)

    چند نفر از مسئولین منطقه عوض شوند دوباره میشود مثل فبل ، سلیقه ای دیگه