1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. ورود خودروهای اروپایی به ناوگان تاکسیرانی

ورود خودروهای اروپایی به ناوگان تاکسیرانی

15 شهریور 1394
  • 0

خودروهای داخلی عموما کیفیت لازم را برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی تهران ندارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از مذاکره با خودروسازان بزرگ برای تولید خودرو جهت بکار گیری در ناوگان تاکسیرانی تهران خبر داد.

جعفر تشکری هاشمی در مورد استفاده از "خودروهای با کیفیت" به عنوان تاکسی در تهران گفت: برای بکارگیری تاکسی در سیستم حمل و نقل شهری هر خودرویی که استانداردهای لازم را تامین کرده و شرایط یک تاکسی مطلوب را داشته باشد مورد توجه قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: برای بروز رسانی ناوگان تاکسیرانی تهران با خودرو سازان بزرگ دنیا در قاره آسیا و اروپا که امکان تولید محصولاتشان در ایران فراهم باشد مذاکره کرده ایم و به این ترتیب در نظر داریم تا از خودروهای باکیفیت بالا با مشارکت سازندگان داخلی استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: سیاست ما در شهرداری تهران این است تا از شرکت هایی که تاکسی با کیفیت بالا را وارد ناوگان حمل و نقل کنند حمایت کنیم و لذا امیدواریم تا در سال 94و 95 تاکسی هایی با کیفیت بالا را در تهران وارد عرصه حمل و نقل کنیم.

جمع آوری تمامی تاکسی های پیکان تا پایان امسال از تهران

تشکری هاشمی در ادامه به جمع آوری تمامی تاکسی های پیکان تا پایان سال جاری در تهران اشاره کرد و گفت: این اولین گام در جهت حذف خودروهای فرسوده در تاکسیرانی است و در مرحله بعد کلیه تاکسی های فرسوده را از سطح شهر تهران جمع آوری خواهیم کرد که در این راستا نیز ارائه کمک های بلا عوض برای نوسازی تاکسی های تهران را پیش بینی کرده ایم.

وی ادامه داد: در زمینه کمک به نوسازی تاکسی های فرسوده پیشنهاد ارائه اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان را به شورای محترم شهر تهران ارائه داده ایم.

معاون شهرداری تهران خبر داد: ورودخودروهای پیشرفته اروپایی و آسیایی به ناوگان تاکسیرانی تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا کیفیت خودروهای تولید داخل برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب است یا خیر؟ گفت: خودروهای داخلی عموما کیفیت لازم را برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی تهران ندارند و به عنوان مثال یکی از معایب آنها، نبود دنده اتوماتیک در این خودروها است که این موضوع مشکلات زیادی را به لحاظ جسمی برای رانندگان تاکسی ایجاد کرده است.

تشکری هاشمی ادامه داد: از نظر مدیریت شهری هر خودرویی که استانداردهای مورد نظر یک تاکسی مناسب را تامین کند، چه تولید داخل باشد چه وارداتی، مورد حمایت قرار می گیرد.



نظرات