1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. توقف شماره گذاری برخی خودروهای بنزینی و گازسوز

توقف شماره گذاری برخی خودروهای بنزینی و گازسوز

12 خرداد 1395
  • 0

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:ازهفته گذشته توقف شماره گذاری برخی خودروهای بنزینی و گازسوز در پارس خودرو، سایپا و ایران خودرو متوقف شده است.

خودروهای الاینده

سعید متصدی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: براساس قانون مقرر شده بود از اول فروردین 95 تمام خودروهای گازسوز یک پله ارتقای استاندارد داشته باشند که برخی به علت اهمال در این کار هفته پیش یا اخطار گرفتند یا شماره گذاری آنها متوقف شده است.

وی اظهارکرد:سازمان حفاظت محیط زیست ماهانه خط تولید خودروها را کنترل می کند و اگر استاندارد تعریف شده را رعایت نکنند یا اخطار می گیرند و یا شماره گذاری آنها متوقف می شود که این روند شامل خودروهای گازسوز و بنزینی است.

وی در خصوص موتورسیکلت ها توضیح داد: براساس مصوبه سال 93 دولت قرار شد موتورسیکلت های کاربراتوری از رده خارج و موتورسیکلت های انژکتوری تولید شود که این اقدام در برخی استان ها آغاز شده است در تهران نیز شهرداری اقداماتی تشویقی برای این کار ارائه می دهد.

وی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با تولید موتورسیکلت های کاربراتوری به علت تولید آلودگی بالا مخالف وقرار است از اول مهرماه 95 تولید موتورسیکلت کاربراتوری در کشور ممنوع شود.

متصدی اظهارکرد: برای رسیدن به این هدف تمام مجوزهایی که سال گذشته به تولیدکنندگان موتورسیکلت های کاربراتوری داده شد به شرط دریافت برنامه زمان بندی برای حذف این موتورسیکلت ها از عرصه تولید تا شهریورماه است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: براین اساس تولیدکنندگان موتورسیکلت های کاربراتوری برنامه تنظیم شده خود برای حذف این موتورها را اعلام کردند که براساس این برنامه ریزی تا شهریور 95 حداکثر 10 درصد تولید موتورسیکلت کاربراتوری انجام می شود. وی تاکید کرد: تولید موتورسیکلت ها به طور مداوم کنترل می شود و اگر هر کدام از تولیدکنندگان طبق برنامه پیش نروند قطعا تولیدشان متوقف خواهد شد.

منبع: ایسنا



نظرات