1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. مجوز فعالیت شرکت دیار خودرو باطل شد

مجوز فعالیت شرکت دیار خودرو باطل شد

23 آبان 1395
  • 1

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ابطال مجوز شرکت سازه‌های خودرو دیار خبر داد. وحید منایی اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تطبیق عملکرد با ضوابط و مستندات قانونی و دستورالعمل‌های ابلاغی، مجوز شرکت سازه‌های خودرو دیار را ابطال کرد.

 مجوز شرکت دیار خودرو باطل شد

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس تبصره ماده (۱۱) دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان، تولیدکنندگان، دفاتر و شعب شرکت های خارجی عرضه کننده کالاهای سرمایه ای در ایران مجوز شرکت سازه های خودرو دیار را ابطال کرد.

منایی افزود: صدور ابلاغ تعلیق فعالیت شرکت یاد شده توسط دبیرخانه هیئت عالی نظارت و به دلیل عدم پاسخگویی، عدم ایفای به موقع تعهدات و عدم تایید عملکرد آن شرکت از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان صورت گرفته است.

وی افزود: نکته قابل توجه اینکه این است که براساس این ابلاغ، شرکت مذکور کماکان مکلف به ارائه خدمات پس از فروش به خریداران خودرو برای کالاهای عرضه شده قبلی بوده و در این زمینه نظارت مستمر تا ایفای کامل حقوق مصرف کنندگان از سوی سازمان حمایت انجام خواهد شد.

منایی تاکید کرد: براساس دستورالعمل ساماندهی فعالیت نمایندگی های رسمی شرکت های خارجی عرضه کننده کالا و خدمات خارجی در کشور ابلاغی وزیر صنعت، معدن و تجارت تمامی دفاتر و شعب شرکت‌های خارجی تولیدکننده کالا و خدمات که در ایران مستقر بوده و اختیار قانونی لازم به منظور انتخاب و تعیین نمایندگی های توزیع و فروش را دارند، موظفند با ارائه مدارک لازم نسبت به دریافت گواهی فعالیت اقدام کنند در غیر این صورت با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

وی یادآور شد: هموطنان در صورت مواجهه با هرگونه تخلف در این زمینه به خصوص فروش یا پیش فروش خودرو توسط شرکت های متفرقه ای که نمایندگی رسمی از شرکت های تولیدکننده خارجی ندارند، می توانند مراتب را برای رسیدگی از طریق سامانه ۱۲۴ به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یا از طریق ارسال شکایات به واحد ستاد خبری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها در سراسر کشور مطرح و پیگیری کنند.

منبع:ایسنا



نظرات

  • رضا رضا (24 آبان 1395 ساعت 01:58)

    مجوز رو لغو کردین فکر اشتغال کارگرهای این شرکت هم هستین! حد اقل راه **** رو بهشون نشون بدین چون بیکار بشن باید برن خلاف کنن پس شعار اشتغال زایی ندین ایرانخودرو وسایپا سده *** مردم مجوز داره چون پولش جمع میشه واسه ***** ولی اینجور شرکتی که تعدادی کارگر دارن نون میخورن مجوزش باطله بابا جم کنید! پس شعار هم ندین