1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. ارزان ترین خودرو های اتوماتیک بازار ایران

ارزان ترین خودرو های اتوماتیک بازار ایران

9 فروردین 1396
  • 3

جدای از کیفیت ساخت، امکانات و توانایی فنی یکی از مهمترین مزایای یک خودرو بهره‌مند از گیربکس اتومات است تا رانندگی راحت‌تری خصوصا در محیط‌های شهری تجربه کنید.

در بازار ایران برای داشتن خودرویی مجهز به گیربکس اتومات و به­‌روز باید قیمت بالایی بپردازید اما خودروهایی هم پیدا می­‌شوند که تنها با حذف پدال کلاچ به شما القا می­‌کنند که دارید سواری راحتی را تجربه می­‌کنید. اکثرا این خودروها از لحاظ کیفیت ساخت و توانایی فنی چندان اوضاع خوبی ندارند،خصوصا آن که تعدادی از آن­‌ها را تنها در بازار دست دوم می­‌توان پیدا کرد.

 خودروهای اتوماتیک زیر 50 میلیون تومان بازار ایران

# در جدول فوق، قیمت خودروهای صفرکیلومتر در بازار با رنگ سبز مشخص شده‌اند.

 خودروهای اتوماتیک زیر 50 میلیون تومان بازار ایران

 خودروهای اتوماتیک زیر 50 میلیون تومان بازار ایران

توضیح گیربکس‌ها:

# گیربکس تیپ‌ترونیک همان گیربکس اتومات است با این تفاوت که قابلیت تعویض دستی هم دارد؛ تیپ‌ترونیک را نخستین‌بار فولکس‌واگن ثبت تجاری کرد ولی امروزه سایر خودروسازان نیز از این نام استفاده می‌کنند.

# گیربکس CVT نمونه پیشرفته‌تر و گران‌تر گیربکس اتومات است اما 4 یا 5 یا 6 دنده ندارد بلکه بی‌نهایت دنده دارد! برخی گیربکس‌های CVT قابلیت تعویض دستی هم دارند از این‌رو شبیه تیپ‌ترونیک‌ها هستند ولی هنگام تعویض دستی در CVTها دیگر شاهد کاهش دور انجین نیستیم.

منبع:کالایاب خودرو



نظرات

  • منتا منتا (10 فروردین 1396 ساعت 13:46)

    دانگ فنگ اچ سی کراس ایران خودرو هم فراموش شده باقیمت ۵۰ تومن و موتور تی یوفایو پژو

  • saeed . kooshafar saeed . kooshafar (2 آبان 1395 ساعت 19:12)

    از سیتروئن سی فایو فراموش کردید مدل 2007 با قیمت حدود 50 میلیون که اتوماتیک است و جزو بهترین تولیدهای این شرکت فرانسوی است و هنوز هم در رده بهترین خودروهای موجود دراین سطح قیمت با امکانات و اپشنهای بسیار عالی قرار دارد.

  • mvm110 mvm110 (1 آبان 1395 ساعت 09:41)

    mvm110 اتومات در جدول نیامده. مدل 1391 از 15 تا 20 میلیون تومان قیمت دارد.