1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. برخورد قاطع با تغییرات غیرمنطقی قیمت خودروهای وارداتی

برخورد قاطع با تغییرات غیرمنطقی قیمت خودروهای وارداتی

24 مرداد 1396
  • 2

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: قیمت‌های فروش خودروهای وارداتی در نمایندگی‌های رسمی و همچنین در بازار از سوی این سازمان رصد می‌شود و پس از بررسی و در صورت تغییرات غیر منطقی قیمت‌ها، برخورد قانونی لازم اعمال خواهد شد.

 برخورد جدی و قانونی با تغییر غیرمنطقی قیمت خودروهای وارداتی

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که مستند به ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و براساس دستورالعمل شماره 125612/53887 مورخ 12/10/1395 معاون اول رییس جمهور شرط ثبت سفارش خودرو و ‌سایر کالاهای ‌بادوام‌ منوط‌ به‌ داشتن‌ نمایندگی‌ مجاز و خدمات پس از فروش است.

تا قبل از ابلاغ دستورالعمل مذکور، اقدامات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در راستای وظایف ذاتی و همچنین اقدامات نظارتی مندرج در دستورالعمل واردات خودروی سواری، موجب شد ضمن ساماندهی فعالیت واردکنندگان غیر نماینده از فعالیت اشخاص و شرکت‌های کاغذی که با استفاده از کارت‌های بازرگانی غیر اقدام به واردات خودروهای فاقد اصالت (کارکرده، تغییرات غیر مجاز، عدم تطبیق استاندارد آلایندگی و ..) می‌کردند، جلوگیری شود. همچنین نظارت براجرای دستور العمل واردات خودروی سواری منجر به جلوگیری از حجم قابل توجه ورود خودروهای بدون گارانتی شد.

در حال حاضر نیز موضوع رصد قیمت های فروش خودرو توسط نمایندگان رسمی و همچنین قیمت‌های بازار در دستور کار این سازمان قرار داشته و پس از بررسی و در صورت تغییرات غیر منطقی قیمت‌ها، برخورد قانونی لازم اعمال خواهد شد.

لازم به ذکر است از جمله عوامل تغییرات قیمت به غیر از افزایش تقاضای جاری به دلیل قرار گرفتن در مان انجام سفرهای تابستانی، می توان به اجرایی شدن دستورالعمل یادشده و در نتیجه حذف واردات از طریق شرکت‌های غیرنماینده نیز اشاره کرد.

منبع ایسنا


نظرات

  • کریمی کریمی (25 مرداد 1396 ساعت 09:04)

    خطاب به سازمان حمایت""
    ""با سلام
    احتراما پیرو درج خبری در سایتهای خبری و همچنین وب سایت رسمی شما مبنی بر برخورد قانونی با افزایش قیمت خودرو های وارداتی لازم دانستم یک نکته را عرض کنم .
    بدیهی است با توجه به بسته شدن سایت ثبت سفارش عدهدای سودجو در بازار از عرضه خودرو خودداری کنند و به بهانه کم شدن مثلا زمینه فلان خودرو در بازار اقدام به بالا بردن قیمت بنمایند.نمونه ان مثلا خودروی کیا سورنتو 2017 فول GT LINEوارداتی است که تا 14 تیر قیمت ان در بازار حداکثر 238 میلیون.تومان بود توسط برخی واردکنندگان از جمله اتوگالری های گلچین و خسروانی در بازار به 270 میلیون تومان رسیده .به این لیست خودرو های کیا سراتو وهیوندایی الانترای 2017 را اضافه کنید که از 138 به 150تا 155 رسیده اند.
    عرض بنده اینستکه شما قطعا نمیتوانید جلوی گرانی را بگیرید !!!!
    اما میتوانستید جلوی بسته شدن سایت ثبت سفارش انهم در تابستان که فصل اوج مسافرتهای مردم است (یعنی همانهاییکه نام مصرف کننده برانهاگذاشته اید و قرار است از انها حمایت کنید)و یا جلوگیری از تداوم بسته شدن انرا بگیرید .چرا که متولی این سایت یک نهاد دولتی است و کاملا معلوم بود در بازار ایران که معمولا جوگیر و متاثر از مسایل روانی است این اتفاق میافتد....
    دلخوش به سخنان اقای رییس سازمان تجارت هم نیستیم که فرمودند انقدر خودرو وارد کشور شده که اگر تا شش ماه خودرووارد نشود فیمت بالا نمیرود بلکه پایین هم میاید!!!
    زهی خیال باطل ...هنوز یکماه از لسته شدن سایت نگذشته که از 10 تا 30 میلیون به فیمت خودروهای وارداتی بین 140 تا 250 بازار اضافه شده......
    با این اوصاف بهتر نیست به جای شعار دادن یک اقدام عملی کنید که مصرف کننده هم بفمد و ببیند واقعا دارد حمایت میشود؟!
    خداوند به همه ما توفیق خدمت به مردم را بدهد .
    ارادتمند.کریمی.یک مصرف کننده.





  • مهدی مهدی (24 مرداد 1396 ساعت 12:45)

    این خط این نشان
    ما تا آخر سال 96 منتظریم یک برخورد بکنند و خبرش را بدهند و خسارت دریافتی و پس دادن به مشتری را بکویند و جریمه آن وارد کننده یا نمایندگی را هم بگویند چقدر شد
    سایت گرامی اطلاعات خودرو لطفا این کد انگلیسی برای ارسال را بردارید تقریبا هیچ سایتی این را ندارد