1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. خودروهای بدون گارانتی به کشور وارد نخواهد شد

خودروهای بدون گارانتی به کشور وارد نخواهد شد

28 دی 1393
  • 3

 خودروهای بدون گارانتی به کشور وارد نخواهد شد

فرهاد احتشام‌زاد در گفت‌ و گویی اظهار داشت: از آنجا که بسیاری از خودروهای خارجی از طریق نمایندگی‌های رسمی به کشور وارد نمی‌شوند و در واقع اصالت و گارانتی آنها تحت پوشش شرکت مادر قرار نمی‌گیرد، در این مورد شکایت‌های زیادی از سوی مشتریان به سازمان حمایت و وزارت صنعت ارائه شده است.

وی افزود: علاوه بر این، واردات خودرو توسط افراد متفرقه، باعث سوء‌ استفاده از نام نمایندگی‌های رسمی واردکننده خودرو می‌شد و در برخی موارد مشتریان با مشکلاتی مانند عدم نصب آپشن اصلی بر روی خودرو و یا دستکاری کیلومترشمار خودرو روبرو می‌شدند.

نمایندگان رسمی بر واردات متفرقه‌ها نظارت می‌کنند

وی تصریح کرد: این مسائل باعث شد تا طرح ساماندهی واردات خودرو مصوب شود و بر این اساس، خودروهایی می‌توانند وارد کشور شوند که از طریق نمایندگان رسمی برای واردات آنها اقدام شود و یا اصالت خودروی وارداتی توسط نماینده رسمی صحه‌گذاری شود. احتشام‌زاد با بیان اینکه برخی مشتریان با مشکل عدم پوشش گارانتی مناسب برای خودروی وارداتی روبرو هستند، اظهار داشت: این در شرایطی است که خودروهای وارداتی باید حداقل 5 سال و یا به اندازه 150 هزار کیلومتر تحت پوشش گارانتی قرار گیرند.

وی در مورد صحه‌گذاری خودروهای وارداتی از سوی نماینده رسمی شرکت‌های خارجی در ایران نیز گفت: واردکنندگان متفرقه باید شماره شاسی خودرو را به نماینده رسمی شرکت مادر اعلام کنند و نماینده رسمی با کنترل در سایت شرکت مادر و تطابق آپشن‌های خودرو، مجوز واردات را صادر خواهد کرد و در واقع این تأییدیه مبنای ثبت سفارش واردکنندگان متفرقه خواهد بود.

واردات خودرو بدون گارانتی ممنوع شد

وی تصریح کرد: با نهایی شدن آئین‌نامه ساماندهی واردات خودرو، خودروهای بدون گارانتی به کشور وارد نخواهد شد. به گفته وی، کلیات آئین‌نامه ساماندهی واردات خودرو در جلسه اخیر شورای سیاست‌گذاری خودرو با حضور وزیر صنعت مصوب شد و جزئیات این آئین‌نامه نیز در وزارت صنعت تدوین خواهد شد. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: نحوه قیمت‌گذاری خدمات پس از فروش، نحوه الزام نمایندگان رسمی به گسترش خدمات پس از فروش متناسب با تعداد و محل فروش خودروها از جمله مواردی است که در آئین‌نامه واردات خودرو مدنظر قرار دارد. وی با بیان اینکه واردات خودرو آزاد است، گفت: با تصویب آیین نامه ساماندهی واردات خودرو، واردات حتماً باید از طریق نماینده رسمی و یا با صحه‌گذاری نماینده رسمی شرکت مادر صورت گیرد. احتشام‌زاد با بیان اینکه بیش از 70 درصد واردات خودرو طی سال جاری از طریق آزاد و خارج از نمایندگی‌های رسمی صورت گرفته است، گفت: نظارت دقیقی بر این واردات وجود نداشته و به همین دلیل برخی مشتریان ضرر دیده‌اند.

نحوه مدیریت واردات خودرو در جزئیات آیین‌نامه تعیین می‌شود

وی افزود: در پی تصویب کلیات آئین‌نامه ساماندهی واردات خودرو، جزئیات این آیین‌نامه نیز در مورد مسائل جانبی مانند مدیریت واردات خودرو اعم از خودروهای فرسوده، کلاس‌گذاری خودروها و شکایات تدوین خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد آئین‌نامه ساماندهی واردات خودرو به زودی به انجمن واردکنندگان خودرو ابلاغ شود و پس از آن نیز برای اجرا به شرکت‌های واردکننده ابلاغ شود.



نظرات

  • ایمان واریانت ایمان واریانت (18 بهمن 1393 ساعت 02:40)

    عاجزانه خواهش میکنم اینقدر به فکر مردم نباشید کمى هم به فکر دوستان نمایندگى و ارزان فروشمان باشید گناه دارند ، ما توان جبران این همه زحمت را نداریم!!!!!!!!!!!

  • نژادحسینی نژادحسینی (28 دی 1393 ساعت 08:16)

    انگار دست نماینده های واردات خودروهای کره ای خیلی قوی بوده وگرنه اینها بخاطر آپشن و گارانتی اونهم برای ما! قانون تصویب نمیکردند حالا نه که گارانتی ماشینهای خودشون خیلی گارانتیه!

  • آفرین آفرین (28 دی 1393 ساعت 07:55)

    دیگر همین را کم داشتیم لااقل بگزارید ورود خودرو توسط شرکت ها ی معتبر باشد که از طرف دولت هم راحتر میشود کنترل کرد