1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تیونینگ خودرو ممنوع اعلام شد!

تیونینگ خودرو ممنوع اعلام شد!

19 خرداد 1395
  • 10

استفاده از رینگ های نامتعارف اسپرت، فیبر کربن بدنه و دستکاری در ارتفاع خودرو از جمله اقداماتی است که پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

تیونینگ خودرو

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه هر گونه تیونینگ و دستکاری خودرو ممنوع است از برخورد با اینگونه خودروها خبر داد و گفت: مطابق قانون هرگونه دستکاری در ارکان خودرو شامل موتور ، اتاق ، بدنه و شاسی ممنوع است.

تیونینگ (Tuning)، به مجموعه تغییراتی در خودرو است که منجر به افزایش قدرت موتور و ترمزها و ایجاد تغییرات در داخل و خارج بدنه اتومبیل می شود.

برخی از کارخانه های خودرو سازی اینگونه اقدامات را در شرکت های زیر مجموعه خود انجام می دهند ولی در ایران معمولا این تغییرات در مغازه ها و مراکزی خارج از کارخانه اصلی انجام می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ادامه داد: پلیس در صورت مشاهده اینگونه خودروها آنها را متوقف و به پارکینگ منتقل خواهد کرد و بعد از انتقال خودرو به پارکینگ مالک ملزم به تغییر وضعیت خودرو به حالت استاندار است.

سردار حسینی با بیان اینکه استفاده از رینگ های نامتعارف اسپرت، فیبر کربن بدنه و دستکاری در ارتفاع خودرو از جمله اقداماتی است که پلیس با آن برخورد خواهد کرد گفت: ارتفاع یک خودرو بر اساس ظرفیت و قدرت مشخص می شود بنابر این هرگونه دستکاری در آن باعث کاهش ایمنی شده و لذا باعث بروز حادثه خواهد شد.

منبع: ایسنا



نظرات

  • نمیخوام نمیخوام (7 آبان 1398 ساعت 12:44)

    ماشینهای بی رمق که 50 سال با قیافه عقب افتاده و موتور دودزا تو خیابونها راه میرن هیچ مشکلی نداره ولی کسایی که پول دارند و از اون سره دنیا پورشه و ماشینهای اسپورت و... وارد میکنند مشکلی از این بابت ندارند.
    یارو بدبخته! یه ماشینه ت..می داره به اسم پیکان و پراید و پژو که سر تاپاش پر از ایراد وناامنی هست یه ذره به خاطره دل خوشی خانوادش یک میلیون هزینه میکنه پوسته پلاستیکی سپر رو عوض میکنه یه قشنگشو میزاره اون وقت میشه ماشین نا ایمن و نا میمون! لازم به یاد آوری هست که بگم پراید از اول خلقتش میمون بوده تا حالا!

  • علیرضا علیرضا (10 آبان 1395 ساعت 03:01)

    آب که سر بالا بره...
    قورباغه ابو عطا میخونه...
    راحت باشید...

  • سید آرین نقوی سید آرین نقوی (21 خرداد 1395 ساعت 16:01)

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مسولین محترم.
    با این قوانین جدیدی که وضع می کنید تعداد زیادی از مردم رو از نان خوردن میندازید دوستان هی همه جا میگن کار نیست جوانان بیکارند ایجاد مشاغل کنیم خوب شما وقتی همچین قانونی وضع می کنید و با خودرو های به قول خودتون نا متعارف برخورد می کنید تمام دوستانی که در این زمینه فعالیت می کنند با الطبع کسب و کارشون با مشکل رو برو میشه، مساله بعدی اینکه ما از کامعه ی طبیعت گردان و افرودر ها هستیم ارتفاع ماشین در صورتی که ارتقاء پیدا نکنه کارایی مورد نظر رو خودرو هامون نخواهد داشت و جلو بسیاری از تفریحات سالم گرفته میشه ، روز به روز شرایط زندگی برای جوانان سخت تر میشه در ایران ....
    موفق و موید باشید...

  • مهرداد مهرداد (19 خرداد 1395 ساعت 21:08)

    خوشم میاد همه انتقاد میکنن و انتقاداتم داره نشر پیدا میکنه چ عجب

  • farhad farhad (19 خرداد 1395 ساعت 19:49)

    توی متن ی جاش نوشتین "برخی از کارخانه های خودرو سازی اینگونه اقدامات رو در شرکت های زیر مجموعه خود انجام میدهند..."
    منظورتونو متوجه نشدم !
    بله شرکت های زیر مجموعه ای مثل MPOWER یا AMG و... برای ی کمپانی تیونینگ میکنن اما شرکتای معتبری مثل mansori یا هامان و... هستن که زیرمجموعه نیستن و ازادانه تیونینگ میکنن یا حتی تیم های کوچیکتری مثل stance works یا اسپید هانترس وجود دارن که تا خرخره تیونینگ میکنن اما کسی بهشون گیر میده یا قانونی منعشون کرده؟
    اصلا توی خارج خیلیا ب صورت انفرادی اقدام به تیونینگ ماشین میکنن و هیچکس منعشون نمیکنه (فوقش توی بعضی کشورا مثل انگلیس ، صدای زیاد اگزوز در مناطق مسکونی جریمه داره اما من به شخصه ندیدم کلیت تیونینگ جایی ممنوع باشه)
    حالا خوبه که توی ایران حتی یک دهم خارج ماشین تیونینگ شده نیست ها ولی بازم حوصلشون سر رفته برا خودشون قانون درست کردن!!
    بابا مردم خسته شدن از بس ماشین تکراری دیدن ، هر از گاهی ی ماشین تیون شده میبینیم لذت میبریم میخوان جلو همینم بگیرن

  • farhad farhad (19 خرداد 1395 ساعت 19:10)

    اگ اینطوریه ک چند صد هزار خودرو رینگ اسپرت دارن ، ۹۹ درصد ماشینایی ک توسط کمپانی های خودرو سازی ساخته میشن رینگ دارن ، هیچ فرقیم با رینگ اسپرت نداره !(صنعت خودرو ایران ک لیاقت حساب شدن نداره!) فقط کم مونده بود همین گیر رو بدن ، پسفردا میگن تحصیل در رشته مهندسی خودرو ممنوعه چون دانشجو تحریک میشه برای دستکاری خودرو !!

    "اهای ماشین بازا اگه غیرت دارین ی کمپین بزنیم تا جلوی این قانون بی اساس واستیم" وگرنه پسفردا ی قانون بیخود دیگه میذارن!!
    مظلوم گیر اوردن ! بدبختا برین صنعت خودرو سازیتونو ارتقا بدین ک سطحش از تیونر های ایرانی هم پایین تره!

    ب امید عدالت...
    یا علی

  • کیان کیان (19 خرداد 1395 ساعت 17:06)

    فقط زورشون به مردم میرسه ، چون هزینه نداره براشون . شماها اگر فکر امنیت خودرو بودین جلوی تولید خودروهای اسا سا ناامن رو میگرفتید ، ولی زورتون به مردم میرسه . چنان دم از امنیت مردم میزنین آدم هنگ میکنه این مقام اول حوادث رانندگی مال یه کشور دیگست !!!!! هر چیزی که علاقه مندی جوونه تو تمام دنیا جلوشو میگیرین !!! خدا لعنتتون کنه !!! این افزایش خودکشی و بی انگیزه بودن جوونا مال همین جامعه خشک و بی روحه که همه چی توش ممنوعه !!! راهش اینه که مردم تبعیت نکنن ، اصلا ربطی به پلیس نداره !!! رو میدی میخوان یخچال خونتم بازرسی کنن !!

  • amin.rmfc amin.rmfc (19 خرداد 1395 ساعت 12:26)

    باز یه تصمیم غیر منطقی. فیبر کربن کردن چه مشکلی داره؟ یا اینکه ترمز ماشین رو تقویت کنی؟

  • سالار سالار (19 خرداد 1395 ساعت 12:20)

    ارتفاع یک خودرو بر اساس ظرفیت و قدرت مشخص می شود بنابر این هرگونه دستکاری در آن باعث کاهش ایمنی شده و لذا باعث بروز حادثه خواهد شد !!!!!!!!!!!!!!
    کاش اطلاع داشتند و صحبت میکردند . شما درست میگی ارتفاع خودرو تو ایران عادی و استاندارده و بقیه هم نمیفهمند . پایین آوردن مرکز ثقل باعث امنیت و ثبات بهتر در حرکت خواهد بود . البته شکی نیست که باید در حد متعارف باشد

  • mj.king mj.king (19 خرداد 1395 ساعت 12:07)

    خو مثل آدم مجوز ورود خودروهای قوی تر وپر حجم تر و بدید...اجازه فعالیت تیونر های رسمی رو بدید تا ملت این کارو نکنن....تو ایران فقط بلدن صورت مساله رو پاک کنن!