1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. حمل خودروهای تحت گارانتی رایگان است

حمل خودروهای تحت گارانتی رایگان است

20 آبان 1394
  • 0

براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، عرضه‌کنندگان خودرو موظفند در صورت خرابی و معیوب‌شدن خودروهای تحت گارانتی‌شان، خدمات بارگیری و حمل خودرو به تعمیرگاه را به صورت رایگان ارائه کنند.

طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورت خرابی خودروهای تحت گارانتی، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظفند نسبت به تعمیر و رفع عیب خودرو به صورت رایگان، اقدام کنند.

همچنین در این قانون ذکر شده که در دوران گارانتی، هزینه‌های بارگیری و حمل خودروهای در راه مانده و غیرقابل تعمیر نیز (به استثناء موارد تصادفی) بر عهده شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو است.

در این زمینه در‌ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو قید شده است: "در دوران ضمانت، هزینه‌های بارگیری و حمل خودروهای در راه مانده و غیرقابل تعمیر (به استثناء ‌موارد تصادفی که ناشی از عیوب سایر قطعات و مجموعه‌های خودرو نباشد) به نزدیکترین نمایندگی مجاز بر عهده عرضه‌کننده است".

در این قانون تاکید شده که "عرضه‌کننده خودرو مکلف است خدمات سیار و طرح‌های امداد را برای انجام امدادرسانی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب در دوران ضمانت و همچنین مشترکین در دوران تعهد، متناسب با تعداد و پراکندگی توزیع محصول مستقر کند به نحوی که در هر صورت خدمات در کمتر از ۴۸ ساعت از زمان اعلام عیب، ارائه شود".



نظرات