1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. توصیه برای پیشگیری از سرقت وسایل خودرو

توصیه برای پیشگیری از سرقت وسایل خودرو

29 تیر 1393
  • 0

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان گفت: شهروندان خودروی خود را برای پیشگیری از سرقت وسایل داخل آن در پارکینگ یا محلی امن و در مقابل دید خود یا افراد مطمئن پارک کنند.

سروان محمد مظفر، افزود: سارقان لوازم یا محتویات داخل خودرو معمولا در کوچه ها و خیابان های خلوت و تاریک پرسه می زنند و انگیزه آنان سرقت هر نوع وسیله، پول یا اشیای قیمتی مانند تلفن همراه و کیف دستی در داخل خودروها است.

وی اظهار کرد: سارقان معمولا به منظور سرقت ضبط و باند، زاپاس و باطری، قفل درب یا شیشه را تخریب و اموال و اشیای داخل خودرو را به سرقت می برند.

سروان مظفر افزود: هنگام پارک خودرو در خیابان یا پارکینگ نباید مدارک و اشیای قیمتی خود را داخل خودرو قرار دهیم.

وی اضافه کرد: رانندگان بهتر است هنگام خروج از خودرو پنل ضبط را برداشته و درب داشبورد را باز بگذارند تا سارق با دیدن داشبورد خالی از تخریب قفل یا شیشه منصرف شود.

وی گفت: سارقان خودرو ابتدا خودروها را از نظر سیستم های حفاظتی مثل دزدگیر و قفل فرمان بررسی می کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان با تاکید بر تجهیز خودروها به دزدگیر افزود: شهروندان هنگام پارک خودرو باید پدال و ترمز را قفل و شیشه ها را بالا بکشند و خودروی خود را در پارکینگ یا محلی مطمئن پارک کنند.

وی بیشترین آمار سرقت خودرو را مربوط به خودروهای فاقد سیستم ایمنی دزدگیر، قفل فرمان و قفل پدال دانست و اظهار کرد: شهروندان برای پیاده شدن از خودرو حتی برای چند لحظه خودرو را خاموش و سویج را بردارند.

سروان مظفر افزود: سارقان گاهی اوقات با آگاهی از وجود اشیای با ارزش یا وجه نقد داخل خودرو اقدام به تعقیب و سرقت از خودرو می کنند و با یک تصادف ساختی یا پنچر کردن خودرو موجب توقف و پیاده شدن راننده می شوند.

وی گفت: سارقان پس از اجبار راننده برای پیاده شدن اقدام به سرقت محتویات داخل خودرو می کنند.




نظرات