1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. در صورت خرابی خودرو بر اثر تصادف ، حل ایرادات مشمول گارانتی نخواهد بود

در صورت خرابی خودرو بر اثر تصادف ، حل ایرادات مشمول گارانتی نخواهد بود

15 مهر 1395
  • 0

بر اساس یک قانون جدید، خدمات رفع عیب و تعمیر خودروهای تحت گارانتی در صورت تصادفی ‌که ناشی از نقص فنی خودرو نباشد، مشمول گارانتی نخواهد بود.

طبق قانون خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظفند خودروهای سواری عرضه شده از سوی خود را به مدت حداقل دو سال یا ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد (هر کدام که زودتر فرا برسد) گارانتی کنند.

در دوارن گارانتی تمام خدمات حل عیب و تعویض قطعات خودرو مشمول گارانتی بوده و باید به صورت رایگان از سوی شرکت عرضه‌کننده خودرو ارائه شود، با این حال خودروهای تحت گارانتی در یک مورد مشمول گارانتی نمی‌شوند.

طبق این قانون جدید، تعمیر و تعویض قطعات خودروهای سواری تحت گارانتی در صورت بروز تصادفی که ناشی از عیب فنی خودرو نباشد، مشمول گارانتی نخواهد شد.

در این زمینه در تبصره ۴ ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو قید شده است:" تعمیر یا تعویض قطعات خودرو، ناشی از خسارت حاصل از حادثه یا تصادف که به علت عیب فنی خودرو نباشد، مشمول ضمانت (گارانتی) نمی‌شود".

همچنین در ماده ۱۳ این قانون تاکید شده است:" تمام قطعات و مجموعه‌های خودرو به جز قطعات و مواد مصرفی، مشمول خدمات دور تضمین (گارانتی) است".

آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش به تصویب هیات دولت رسیده و برای اجرا به خودروسازان، واردکنندگان خودرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

منبع:ایران جیب



نظرات