1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. خبر فوری/ واردات خودرو ممنوع شد

خبر فوری/ واردات خودرو ممنوع شد

2 تیر 1397
  • 21

براساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت، ثبت سفارش و واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه‌ای کالا که شامل بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا است ممنوع اعلام شده است. خودرو نیز جزو کالاهای ممنوعه واردات قرار دارد.

خبر فوری/ واردات خودروی ممنوع شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به تاریخ سی‌ام خرداد ماه جدیدترین مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را برای اجرا به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرده است.

در این نامه آمده است:" بدین وسیله فهرست گروه چهارم کالایی شامل ۱۳۳۹ ردیف تعرفه ۸ رقمی که ثبت سفارش آنها در جلسه روز جاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ممنوع گردیده، جهت اجرا ابلاغ می‌شود. لازم به ذکر است که تمام ثبت سفارش‌های صادره قبلی مربوط به این ردیف کالاها فاقد اعتبارند مگر اینکه قبل از این تاریخ توسط شبکه بانکی تامین ارز شده و یا بدون انتقال ارز باشند".

واردات خودرو ممنوع شد



در این شرایط طبق ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت، ثبت سفارش و واردات کالاهای قرار گرفته در گروه چهارم کالایی که شامل ۱۳۳۹ ردیف تعرفه گمرکی کالا است ممنوع اعلام شده و متوقف خواهد شد و همچنین ثبت سفارش‌های پیشین انجام شده برای واردات این کالاها نیز ابطال می‌شود مگر برای آن دسته از کالاهای ثبت سفارش شده‌ای که ارز آن‌ها از طریق شبکه بانکی تامین شده یا واردات آنها در شرایط بدون انتقال ارز باشد.

در این ۱۳۳۹ ردیف تعرفه گمرکی کالایی، بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا وجود دارد که شامل شش گروه کالایی عمده بوده و خودروی آماده (CBU) نیز از جمله کالاهای ممنوعه واردات تعیین شده است.

به نظر می‌رسد این تصمیم در راستای حمایت از کالاهای تولید داخل و همچنین کنترل خروج ارز اتخاذ شده است.

منبع ایسنا


نظرات

  • Ali Ali (4 تیر 1397 ساعت 02:23)

    سانتافه هر سال نیو فیس میشه ولى ما هنو پراید داریم

  • احمد احمد (3 تیر 1397 ساعت 12:57)

    بالاخره یک راهی برای غالب کردن ماشین های بی کیفیت در حد آشغال داخلی پیدا کردند.

  • ایلیا ایلیا (3 تیر 1397 ساعت 12:57)

    البته برای ما نه برای اونا !!!

  • مهدی مهدی (3 تیر 1397 ساعت 10:41)

    خب واقعا دستشون درد نکنه
    معلومه که باید متوقف میشد خب آقایون باید الان بتونن همونایی رو که آوردن و سود میلیاردی کردن بتونن بفروشن
    انشاء ا... وقتی فروختن دوباره آزاد میشه برای دزدی های بعدی ...
    انشاء ا... خدا به کسب و کارشون برکت بده ...

  • فز فز (3 تیر 1397 ساعت 08:50)

    سلام به همه به نظر جالبه و لی تو خونواده ما امکان خرید دوچرخه هم وجود نداره ....ماشین خارجی.....هاهاهاها سخت گیری و بازی کردن با جون مردم تاکی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خودرو ساز ایرانی جواب خدا رو چطوری می دی /؟؟؟ با این کیفیت بد و مسخره خودرو ساخت ایران .....

  • حمید حمید (3 تیر 1397 ساعت 08:47)

    بهتر که ممنوع شد. ارز رو با نرخ جهانگیری میگرفتند بعد دو تا دونه از هزاتا ماشین وارداتی رو مثلا از طریق اینترنتی با شرایط یکسان می فروختند بقیه اش هم توسط دوستان نزدیک و نمایشگاه دارن به بالاترین قیمت ممکن تو بازار عرضه میکردند و سود سرشار بود که میرفت تو جیب حضرات وارد کننده و دوستان دارای رانت.

  • علی اصغر سهرابفر علی اصغر سهرابفر (3 تیر 1397 ساعت 08:38)

    بنام خداوند یکتا
    با احترام ،‌ مسئولین محترم شکل عاقلانه و عادلانه خبر این است دیگر به ایران خودرو نمی دهند بنابر این دولت جهت جبران درآمد قیمت خودرو داخلی را گران می نماید چرا که در چند سال گذشته نیز بجای بیان نخریدن نفت از طرف کشورهای خریدار و بلوکه شدن درآمد ارزی ایران یک راهکار علمی پارینه سنگی ارائه نمودند نفت را بصورت تهاتر یا فروش کالا به کالا عرضه می کردند مثلا به هند نفت می دادیم و بجای آن برج هندی می گرفتیم !
    از شما نمایندگان مجلس و دولت خواهش می کنیم اینقدر نگران نباشید ما همچنان مقاومت خواهیم کرد !

  • بینام بینام (3 تیر 1397 ساعت 02:50)

    چرا چرت و پرت میگین کدوم جلوگیری از خروج ارز یه عده 5000 تا خودرو از گمرک بندر عباس وارد کردن اونا رو بفروشن سریع واردات باز میشه

  • یاسر یاسر (2 تیر 1397 ساعت 23:38)

    انگار قرار نیست رو بجلو حرکت کنیم،
    دوستان یاد و خاطرات پیکان مدل سال، پیکان با سپر جدید، پژو ۴۰۵ سال زنده خواهد شد. روزی خواهد رسید بگوییم اوه یادش بخیر ما تویوتا سوار می شدیم ، و .....راستی دوستان ۴۰۵ رنگ اجلاسی کسی داره من خریدارم.

  • Reza Reza (2 تیر 1397 ساعت 23:12)

    همانطور که وا دات خودرو را ممنوع می کنید خواهشمند است تولید اشغال دو کارخانه معزز را نیز ممنوع کنید

  • روح اله روح اله (2 تیر 1397 ساعت 20:24)

    متاسفم برای خودم که در چنین کشوری زندگی میکنم.بی لیاقت ترین وزیر.چرا طرح ساماندهی واردات خودرو برای شش ماه مسکوت ماند.رای دیوان عدالت اداری مبنی بر برگشت تعرفه خودروهای خارجی چی شد.واقعا چرا.اینقدر باید به مردم ظلم شود.در شرایط انحصاری کدام صنعت رشد کرده که اینها بکنند.گرانی کمرشکن.امان مردم را بریده.این وزیر را استضیاح کنید.

    حمید حمید (3 تیر 1397 ساعت 10:39)

    جالبه یه بازپرس میتونه تلگرام که 40 میلیون نفر ازش استفاده میکنند رو فیلتر کنه ولی دیوان عدالت اداری نمیتونه نظرشو اجرایی کنه.

  • Hassan Hassan (2 تیر 1397 ساعت 19:56)

    خودرو ها که با قیمت جهانی عرضه نمیشدند حالا هم که وارداتشون ممنوع شده،کیفیت خودرو های به ظاهر داخلی هم که افتضاح شده یه کلمه بگید ماشین سوار نشید دیگه

  • علی علی (2 تیر 1397 ساعت 19:53)

    جا تعجب است.در این بین بفرمایید تکلیف مردم بیچاره و مصرف کننده چه میباشد شرکتهای رسمی که مورد تابید وزارت صنایع بودند میلیاردها تومان اتومبیل پیش فروش کرده اند و حالا این ملتند که سرگردان میشوند چرا قبل از این اقدام هماهنگی با این شرکتهاجهت ممانعت از بیش فروش بعمل نیامده تا مردم گرفتار نشوند وحالا بفرمایید تکلیف مردم چه میشود. خیلی از این شرکتها هنوز تعهد سال قبلشانرا هم عملی نکردند چه برسد به تعهدات امسالشان

    شهاب شهاب (3 تیر 1397 ساعت 10:41)

    مثل پول مردم تو موسسات خصوصی میشه که می گفتند مجوز بانک مرکزی نداشتند و خودشون سبز شدند. دیر یا زود میگن که این پیش فروشها مجوز فلان ارگان رو نداشته و مردم طمع کار نباید می خریدند. ببین کی گفتم!

  • یک ایرانی یک ایرانی (2 تیر 1397 ساعت 19:36)

    هر سال از همین اتفاقات میافته ؟ بعداز اینکه ماشین های لولکس وارد کشور می کنند یه مدت ورود ماشین را ممنوع می کنند بعد از فروش ماشینها دوباره واردات ماشین آزاد می شود تا زمانیکه مسئولین خائن مملکت رو اداره می کنند از همین اتفاقات میافته

  • محمد محمد (2 تیر 1397 ساعت 19:30)

    باز هم بیشتر کردن انحصار بازار خودرو و گران شدن محصولات داخلی در یک زمان، آیا این شگردهای کثیف تکراری نشدن؟ چرا با خریدن خودرو صفر به این حیله ها اجازه تکرار شدن میدهیم؟
    #گران_نمیخرم

  • SHAR SHAR (2 تیر 1397 ساعت 19:20)

    برای هزارمین بار واردات خودرو ممنوع شد

  • جلالی جلالی (2 تیر 1397 ساعت 19:09)

    دیگه نیازی نیست قبلا نفت را میداد دولت بجاش ماشینهای کره ای وچینی وارد میکرد وبا 4برابر قیمت خریدش قالب میکرد 3ماه دیگه فروش نفت ایران متوقف میشه وبجای ایران روسیه دوست ایران نفت خواهد فروخت

  • javad javad (2 تیر 1397 ساعت 17:33)

    عزیز من اینجوری که ایران خودرو و سایپا نازشون بیشتر میشه مطمعنا پراید تا ۵۰ میلیون میرسه.

  • سید محمد رضا سید محمد رضا (2 تیر 1397 ساعت 16:53)

    خب پس بازار خودروخارجی ترکید، خودرو مونتاژی هم همینطور، واقعا که خوب دارن گند میزنن به همه چی، بااین وضعیت شاهد سانتافه 1 میلیاردی و مزدا 3 نیو 500 میلیونی باید باشیم