1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. خریداران خودرو گرفتار در دام کلاهبرداران

خریداران خودرو گرفتار در دام کلاهبرداران

31 مرداد 1395
  • 0

سرهنگ روحی درباره خرید وکالتی خودرو درخیابان از طریق تبلیغات سایتهای خرید و فروش خودرو هشدار داد.

سرهنگ سعید روحی گفت: عده ای سودجو و کلاهبردار با درج آگهی در روزنامه یا سایتهای خریدو فروش خودرو به صورت وکالتی با فروش خودروهای تصادفی و توقیفی از مردم کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: مالباختگان وقتی برای خرید خودرو در محل حاضر می شوند خریدار دیگری را به همراه یک کارشناس می بینند که با وجود تایید کردن سلامت خودرو بر سر قیمت به توافق نمی رسد و از خرید آن منصرف می شود.

سرهنگ روحی گفت: وقتی خریدار با این صحنه ساختگی مواجه و بصورت غیر مستقیم از صحت و سلامتی خودرو مطمئن می شود بلافاصله با دادن وکالت خودرو را به مبلغ بیشتری خریداری می کند.

وی افزود: زمانی که فرد برای تعویض پلاک مراجعه می کند تازه متوجه می شود خودرو تصادفی، بدون اصالت یا دارای سابقه توقیف قضایی است. سرهنگ روحی هشدار داد: خریداران و فروشندگان خودرو قبل از دادن وکالت و انجام معامله حتما به مراکز تعویض پلاک پلیس راهور مراجعه کنند تا از سلامت، اصالت، سوابق و حتی فک پلاک شدن خودرو مطمئن شوند.

وی گفت: خریداران خودرو حتما وسیله نقلیه را نزد صافکار و نقاش ببرند تا از سلامت بدنه آن نیز مطلع شوند.

رییس شماره گذاری پلیس راهور ناجا افزود: سایت راهور 120 که حاوی اطلاعات مفید درباره خدمات شماره گذاری و مراحل پس از آن است در اختیار خریداران خودرو است.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما



نظرات