1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اعلام شرایط ورود خودرو به جزیره کیش در ایام نوروز

اعلام شرایط ورود خودرو به جزیره کیش در ایام نوروز

21 اسفند 1396
  • 0

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ضمن پیش‌بینی سفر 300 هزار نفر به جزیره کیش در ایام نوروز، شرایط ورود خودروها به این منطقه را در این ایام اعلام کرد.

 اعلام شرایط ورود خودرو به جزیره کیش در ایام نوروز

علیرضا قائدیان - دبیر ستاد تعطیلات سفرهای نوروزی کیش - امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه در ایام نوروز سال گذشته ۲۲۰ هزار نفر به جزیره کیش سفر کرده‌اند و در نوروز ۹۷ پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۳۰۰ هزار مسافر - شب اضافه شود، اظهار کرد: خودروهای ساخت داخل که سال تولید آنها بعد از ۱۳۹۰ است، همراه با معاینه فنی و نیز خودروهای خارجی که سال ساخت آنها از ۱۳۸۵ هجری شمسی به بعد بوده، به همراه داشتن معاینه فنی مجوز ورود به جزیره کیش را در ایام نوروز به مدت پنج روز دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: این تصمیم با توجه به محدودیت‌های ترددی و ترافیکی جزیره کیش در ایام نوروز اتخاذ شده است و باید بدانید که در این جزیره چراغ خطر وجود ندارد و مسیرها به صورت میادین تعریف شده‌اند؛ بنابراین باید به نظم و انضباط ترافیکی در ایام نوروز بیش از پیش توجه داشت.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش در ادامه با اشاره به آماده‌سازی ناوگان کیش ایر به منظور انجام پروازهای نوروزی به کیش بیان کرد: انجام پروازها از مبادی مختلف جزیره کیش افزایش می‌یابد و در طول این ایام چهار فروند شناور غیر از شناورهای موجود گردشگری بین جزیره کیش و سه بندر چارک، آفتاب و لنگه اضافه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در سه بندر اصلی به عنوان مبادی ورودی به جزیره کیش در سواحل خلیج فارس شناور مسافری وجود دارد، گفت: از بنادر چارک، آفتاب و لنگه شناور مسافری به جزیره کیش و بالعکس خواهیم داشت. همچنین در ترددهای صورت گرفته از این سه بندر به جزیره کیش بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بنادر و دریانوردی چهار فروند شناور که قابلیت حمل مسافر و خودرو را دارند به شناورهای برنامه‌ای این مسیرها افزوده شده است.

قائدیان با اعلام اینکه طبق رویکرد سازمان منطقه آزاد کیش هواپیمایی کیش ماموریت تقویت و توسعه زیرساخت سفر به این جزیره را در دستور کار قرار داده است، بیان کرد: مسیرهای پروازی کیش ایر غیر از مسیرهای مرتبط به سمت کیش از برنامه حذف می‌شود و به جای آن توسعه مبادی در دستور کار خود قرار خواهد گرفت. همچنین از فرودگاه‌های کاشان، آبادان و یزد توسط کیش ایر به جزیره کیش پرواز اضافه شده است و در ادامه با مجوز سازمان هواپیمایی مسیرهای دزفول- کیش و همدان- کیش نیز به این چرخه اضافه خواهند شد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از توسعه پروازها به این جزیره خبر داد و اظهار کرد: در ایام نوروز تلاش کردیم تا با امکان برقراری پرواز فوق‌العاده در کنترل عرضه و تقاضای بازار تاثیرگذار باشیم.

وی ادامه داد: از ۱۲ فرورند ناوگان شرکت هواپیمایی کیش روزانه ۴۰۰۰ صندلی در اختیار مسیرهای با مبدا و مقصد کیش قرار می‌گیرد و ۶۰ درصد پروازها به کیش با سایر خطوط هواپیمایی کشور صورت می‌پذیرد. ما تلاش کردیم با افزایش مبادی و تعداد پروازها به جزیره کیش قیمت‌ها را کنترل کنیم و در قیمت بلیت هواپیما یک شاخص قانون سازمان هواپیمایی کشور و یک شاخص عرضه و تقاضا مدنظر است تا از این طریق نظام عرضه و تقاضا کنترل شود و هزینه نهایی سفر به کیش افزایش نیابد.

هزینه ورودی هر خودرو 200 هزار تومان

قائدیان با اشاره به اینکه مقرر شد در ضوابط ورود خودرو به جزیره کیش از طریق لندیگ کرافت‌ها فقط خودروهای تولید داخل که از سال ۹۰ تولید شده‌اند با در دست داشتن معاینه فنی معتبر و خودروهای خارجی که از سال ۱۳۶۵ تولید شده‌اند با در دست داشتن معاینه فنی معتبر امکان ورود به جزیره کیش را داشته باشند. متقاضیان دیگری که نیز این شرایط را ندارند، اصرار به همراه داشتن خودرو نکنند و وسیله نقلیه خود را در پارکینگ مستقر کرده و با شناورهای مسافری به کیش سفر کنند.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با اشاره به اینکه یک دستگاه ون و مینی بوس برای جابه‌جایی مسافران نوروزی در جزیره کیش اختصاص یافته است و نیازی به استفاده از خودروی شخصی نیست، خاطرنشان کرد: ورود خودروهای سنگین نظیر کامیون، کامیونت، مینی بوس و وانت به جزیره کیش ممنوع است.

وی همچنین در مورد قیمت ورود خودروها به این جزیره اعلام کرد: به ازای هر خودرو هزینه ورودی ۲۰۰ هزار تومان است که در مبادی ورودی دریافت می‌شود. علاوه بر این باید بلیت شناور هم توسط مسافران خریداری شود و دوره پذیرش خودرو در جزیره کیش معادل ۵ بوده است.



نظرات