1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. آغاز رسمی فعالیت خودروهای دوربین‌دار پلیس

آغاز رسمی فعالیت خودروهای دوربین‌دار پلیس

24 بهمن 1394
  • 0

سردار سید تیمور حسینی درباره خودروهای دوربین‌دار پلیس راهنمایی و رانندگی که چندی پیش با حضور فرمانده ناجا رسما از آن رونمایی شد، گفت: این خودروها که به سیستم ثبت تخلف ساکن مجهز هستند از مدتی پیش راه اندازی شده و حدود سه ماه به شکل آزمایشی فعالیت کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پس از گذراندن مراحل آزمایشی این خودروها به شکل رسمی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، اظهار کرد: طی چند روز آینده کار عملیاتی این خودروها آغاز خواهد شد و با حرکت در سطح معابر پایتخت با تخلفات ساکن ناشی از توقف غیرمجاز همچون پارک دوبله، توقف در ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، توقف در حریم تقاطع‌ها و میادین، توقف در پیاده رو، توقف مقابل شیرهای آتش نشانی، مخازن زباله، درهای پارکینگ‌ها، سد معبر و ... برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ثبت این تخلفات به وسیله دوربین و با امکاناتی که این خودروها در اختیار دارند انجام خواهد شد گفت:‌ با توجه به کدهای مختلف جرایم، مبلغ جرایم نیز متفاوت خواهد بود.

حسینی درباره اینکه چه تعداد از این خودروها در سطح معابر تهران به کار گرفته خواهند شد؟ گفت:‌ در نظر داریم که برای هر یک از مناطق 22 گانه پلیس راهنمایی و رانندگی یک خودرو را اختصاص دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه سیستم کنترل مکانیزه پارک حاشیه‌ای با استفاده از خودرو، تاکنون در هیچ جای جهان اجرا نشده است، گفت: تا آنجا که ما اطلاع داریم این برای نخستین بار است که چنین طرحی اجرا می‌شود، البته از برخی امکانات نصب شده بر روی این خودروها در بعضی از کشورها استفاده شده است.

 آغاز رسمی فعالیت خودروهای دوربین‌دار پلیس

منبع ایسنا


نظرات