1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. امکان تست خودرو قبل از خرید از نمایندگی ها

امکان تست خودرو قبل از خرید از نمایندگی ها

26 شهریور 1393
  • 22

مصرف‌کنندگان ایرانی این امکان را خواهند یافت که پیش از خرید هر خودرویی از خودروسازان و شرکت‌های واردکننده، ابتدا با آن رانندگی و خودرو را تست کنند. وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال تدوین دستورالعمل شرایط و ضوابط فروش خودرو در کشور است.

در این دستورالعمل، شرایط و الزامات فعالیت خودروسازان و واردکنندگان خودروهای وارداتی، نمایندگی‌های عرضه خودروهای داخلی و وارداتی و نحوه ارزیابی‌ عملکرد آن‌ها مشخص شده است.یکی از مباحث پیش‌بینی شده در این دستورالعمل، فراهم کردن امکان تست خودروها پیش از خرید است به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان می‌توانند پیش از خرید هر خودرویی، نمونه موجود از آن خودرو در نمایندگی‌های فروش را روشن کرده و در محدوده معینی با آن رانندگی و خودرو را تست کنند.

البته در حالی قرار است امکان تست خودرو پیش از خرید برای مصرف‌کنندگان ایرانی فراهم شود که در کشور‌های دیگر سال‌ها است که این امکان وجود دارد به‌گونه‌ای که خریداران در کشور‌های توسعه یافته می‌توانند پس از حضور در محل فروش، هر خودرویی را انتخاب، با آن رانندگی و تنها پس از داشتن رضایت کامل نسبت به خرید آن اقدام کنند.

با این حال تخلفات عدیده خودروسازان و وارد‌کنندگان در زمینه نحوه فروش این محصولات به خریداران موجب شده تا مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به فکر تدوین استاندارد‌های عرضه و فروش خودرو بیفتند.براساس این استانداردها، نمایندگی فروش خودرو موظف است از هر خودرو، یک مدل را در محل نمایندگی در معرض دید عموم قرار دهد. در این زمینه استاندارد میزان شدت نور در فضای نمایندگی‌ها تعریف شده تا مشتری هنگام خرید، دید کاملی نسبت به خودروی مورد نظر داشته باشد.

براساس اخبار به دست آمده، تا پایان سال جاری دستورالعمل شرایط و ضوابط فروش خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت نهایی شده و برای تصویب نهایی و اجرا به هیات دولت ارائه خواهد شد.دستور‌العمل شرایط و ضوابط فروش خودرو، در چارچوب آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اجرایی خواهد شد.




نظرات

  • وحید ت وحید ت (1 آبان 1393 ساعت 01:51)

    اگه بشه عالی میشه

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (13 مهر 1393 ساعت 20:58)

    البته این نکته را باید بگویم که صداقت در همه کارها یکی از عوامل پیشرفت بی دغدغه است. زیرا عدم صداقت هم گاهی اوقات پیشرفت را بوجود می آورد اما نه پیشرفت بی دغدغه را ، بلکه پیشرفت با دغدغه. {با این کار کمی از دغدغه ها کاسته خواهد شد.}

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (13 مهر 1393 ساعت 20:54)

    این یعنی احترام به مشتری و نظر آن....

  • میلادحسنی میلادحسنی (29 شهریور 1393 ساعت 07:50)

    اگه این کارو بکنن دیگه کسی ماشینا شونو نمی خره که

  • مونک مونک (28 شهریور 1393 ساعت 13:24)

    حالا انگار چه ماشینای جدیدی دارن میفروشن که مردم تستم بکنن بابا 30 ساله دارن سوار میشن اینا رو دیگه تست نمی خواد زحمت کشیدین واقعا

  • بهشی بهشی (27 شهریور 1393 ساعت 22:14)

    برای ماشین خارجیا نمایندگی خوب تست میکنه حتی ی قطعه کوچیکم عوضشده باشه میگه
    ولی واسه نمایندگی ماشینای ایرانی همش کشک

  • سجاد آ ام گ سجاد آ ام گ (27 شهریور 1393 ساعت 13:44)

    برای کسایی که میخوان ماشین خارجی خرید کنن خیلی خوبه ولی برای کسایی که میخوان از خودروسازای داخلی بخرن فایده ای نداره؛ چون همه ماشیناشون سر و ته یه کرباسن.

  • ای بی اس ای بی اس (27 شهریور 1393 ساعت 12:59)

    بازم خوبه بریم ماشینای گرونو تست کنیم به بهانه خرید

  • آفرین آفرین (27 شهریور 1393 ساعت 00:53)

    فعلا در حد حرف زده شده تا زمان عمل چه پیش آید

  • عارفی عارفی (26 شهریور 1393 ساعت 23:21)

    توی نمایشگاه کرمان موتور توی خیابان شریعتی بزرگ نوشته از نشستن داخل خودرو خود داری کنید ، اگر بخواهید کاپوت و صندوق عقب رو باز کنید نباید دست بزنید ( فقط میتونید از فروشنده در خواست کنید تا انجام دهد) توی نمایشگاه خیابان فاطمی میگن که کلید ماشین جلوی وترین رو ندارن و بقیه ی ماشین ها با فاصله ی کم پارک شدن و درشون باز نمیشه.
    من که از خریدن ماشین چینی با گارانتی و فروش ایرانی پشیمون شدم

  • دوج چلنجر دوج چلنجر (26 شهریور 1393 ساعت 22:02)

    ای اقا ....... اینم یه برنامه دیگه ی که سر ملت میخوان دربیارن ...... خدا به خیر کنه :(

  • مازراتیوس مازراتیوس (26 شهریور 1393 ساعت 20:05)

    ای بابا خودروهای تولید داخلی که با این چیزا جواب نمیدن تازه بعد از یکی دو سال بدبختی های اصلی خودرو شروع میشه و خودرو همش به خرج میفته که بهتر بود در این مورد مسئولیت پذیر بودند.

  • علی فلاحت علی فلاحت (26 شهریور 1393 ساعت 19:07)

    با سلام
    حالا اومدیم و تست کردیم مشکل داشت تکلیف چیه؟؟؟مثل اون پراید بنده خدا بهش می گن مگه پراید گارانتی داره؟؟؟؟؟لابد همون موقع هم همینجوره

  • انزوفراری انزوفراری (26 شهریور 1393 ساعت 18:51)

    اینها راه شو بلدن یک ماشین مشکل دار می ذارن تونمایندگی وقتی هم که موقع تست خراب شد پولشو از مشتری میگیرن.

  • حامدمیت حامدمیت (26 شهریور 1393 ساعت 16:19)

    اخه پراید تست کردن داره

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (26 شهریور 1393 ساعت 15:33)

    منکه چشمم آب نمیخوره

  • اریا رحمانی اریا رحمانی (26 شهریور 1393 ساعت 14:35)

    بازم یه راه برای قالب کردن به مردم گیر میارن همه این ها به خاطر موندن خودرو های ساخته شده رودستشونه وقتی بفروشن مطمئن باشید جم میشه

  • هایپر هایپر (26 شهریور 1393 ساعت 13:43)

    تا بخواد این اجرایی بشه ما پیر شدیم از این دنیا رفتیم ولی اگه اجرایی شه خیلی خوبه

  • دیستور دیستور (26 شهریور 1393 ساعت 13:40)

    چه عجب مسئولان یکم عقلشون کار کرد البته فکر نکنم دلشون به حال مردم سوخته باشه بلکه میخان مردم از روی بیکاری برن یه دور با این ماشینا بزنن و خودبخود وسوسه بشن و بیفته تو کلشون برن ماشین بخرن اون هم با شرایط لیزینگی و وام 20 میلیونی که وعدش رو دادن (اقایون قشر ضعیف و متوسط توان خرید ندارن یکم دله دزدیهاتون رو کم کنید تعرفه وارداتو کم کنید همه میخرن )

  • احسان ام بی احسان ام بی (26 شهریور 1393 ساعت 13:36)

    اگه راه بیفته خوبه