1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. فروش خودروهای چپی به‌جای صفر!

فروش خودروهای چپی به‌جای صفر!

8 آذر 1395
  • 1

چندی پیش یکی از از شهروندان با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر به مأموران اعلام کرد که افرادی تحت پوشش فروش یک دستگاه خودرو سواری به شرط سلامت خودرو ، اقدام به کلاهبرداری از وی کرده‌اند.

در ادامه با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور دادیار شعبه هشتم دادسرای ناحیه 10 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش برای خرید یک دستگاه خودرو سواری، ازطریق آگهی در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار اقدام کرده و با توجه به اینکه به نظر می رسید فروشنده خودرو قیمتی مناسب را برای فروش خودرو اعلام کرده بلافاصله با شماره تماس فروشنده تماس گرفتم و این فرد نیزمدعی بود که خودرو از لحاط بدنه و موتوری فاقد هرگونه مشکل فنی یا سابقه تصادف است و صرفا به دلیل نیاز مالی قصد فروش آن‌را دارد و سرانجام پس از توافق اولیه بر سر قیمت خودرو، با یکدیگر برای بازدید خودرو در منطقه یافت آباد قرار ملاقات گذاشتیم.

مالباخته در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: پس از حضور در محل قرار ملاقات پیش‌بینی شده در کنار خیابان واقع در منطقه یافت آباد، مردی حدودا 50 ساله با یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 در محل قرار حاضر و مدعی شد که خودروی فروشی کاملا سالم است و آن‌را به تازگی از کارخانه خریداری کرده و هیچگونه نقص فنی در موتور یا بدنه ندارد. در همین زمان چند غریبه با مداخله در امر فروش خودرو ، به فروشنده پیشنهاد دادند تا خودرو را به قیمتی بالاتر از او خریداری کنند و زمانی‌که از سوی خریدار به آنها اعلام شد که او با بنده برای فروش خودرو به توافق رسیده به سراغ من آمده و پیشنهاد دادند که در ازای دریافت مبلغی از سوی آنها ، بنده از خرید خودرو منصرف شده تا آنها بتوانند خودرو را خریداری کنند.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با توجه به اصرار این افراد برای خرید خودرو و به تصور اینکه در حال از دست دادن فرصت خرید یک دستگاه خودرو سواری صفر آنهم با قیمتی بسیار مناسب هستم ، بلافاصله از فروشنده درخواست کردم تا فروش خودرو را قطعی کند و حتی برای اینکار از وی خواستم تا به یک دفتر اسناد رسمی در همان نزدیکی رفته تا قرارداد تنظیم فروش خودرو را سریعا تنظیم و پول خودرو نقدا به وی پرداخت شود. من هم به همراه فروشنده به یکی از دفاتر اسناد رسمی در همان منطقه یافت آباد رفته و اسناد مالکیت خودرو به نام من منتقل و پول خودرو نیز نقدا به فروشنده پرداخت شد.

مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری به کارآگاهان گفت: پس از گذشت چند روز از زمان خرید خودرو، با مراجعه به محل کار یکی از دوستان خود در یک مغازه تعمیرات خودرو ، او در همان بررسی اولیه به من اعلام کرد که خودرو کاملا تصادفی بوده و به احتمال بسیار زیاد دارای سابقه واژگونی است. من هم با فروشنده تماس گرفتم اما در کمال تعجب او زیر بار نرفت و گفت که خودرو را پس از رؤیت کامل بنده و برابر اسناد رسمی و دولتی به من فروخته و پس از آن نیز دیگر پاسخگوی تماس هایم نشد.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی شیوه و شگرد کلاهبرداری اطلاع پیدا کردند که متهمان پرونده از مدتی پیش با درج آگهی فروش خودروهای مختلف به ویژه پراید،ال 90 و پژو درقسمت نیازمندی های یکی از روزنامه‌ها اقدام به فروش خودروهای کاملا تصادفی در پوشش خودروهای صفر کرده‌اند. در ادامه و با بررسی پرونده‌های مشابه، کارآگاهان با شناسایی ده‌ها مالباخته و بررسی اظهارات آنها اطمینان پیدا کردند که تمامی این مالباختگان توسط یک گروه از کلاهبرداران مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند .

با بهره گیری از اقدامات پلیسی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی یک گاراژ استیجاری در منطقه مرتضی گرد شدند که در آن، یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری به نام بهروز . س 48 ساله به همراه برادرش به‌نام پرویز 40 ساله و دایی خود به نام روح الله. ب 54 ساله اقدام به نوسازی خودروهای تصادفی و در ادامه فروش آنها تحت عنوان خودروهای صفر از طریق آگهی روزنامه های کثیرالانتشار کرده‌اند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، با اطمینان از حضور متهمان در گاراژ هر سه نفر را دستگیر و به پایگاه پلیس آگاهی منتقل شدند کردند، این افراد پس از انتقال به پایگاه پلیس آگاهی صراحتا به ده‌ها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق اعتراف و دیگر عضو گروهشان به نام آرمان . ج 24 ساله را نیز معرفی کردند که آرمان نیز چند روز بعد دستگیر و به مشارکت در کلاهبرداری و همدستی با دیگر متهمین اعتراف کرد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به ارزش مالی پرونده گفت: با دعوت از ده‌ها مالباخته و شناسایی متهمان از سوی مالباختگان، ارزش مالی پرونده تا به این مرحله از رسیدگی بیش از 500 میلیون تومان برآورد می‌شود.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام دستور مقام قضایی مبنی بر انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان گفت : در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری و شناسایی ده‌ها مالباخته تا به این مرحله از رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان به ویژه شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر آنان از سوی مقام قضایی صادر شده است.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر – انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • محمود محمود (9 آذر 1395 ساعت 12:27)

    بنده سال 81 پیکان صفر از ایران خودرو خرید کردم و شخصا از انبار ایران خودرو در تهران تحویل گرفتم و تا شیراز خدوم خودرو را راندم و آوردم و بلافاصله به همکارم فروختم که ایشان هم برای فروش برده بود گفته بودند خودرو تصادفی و رنگ شده. ظاهرا در انبار ایران خودرو آسیب دیده بود و ایشان هم با****** از خریدار به جای خودرو بی نقص به من فروخته بودند. با این اوصاف از افراد دیگر چه انتظاری میتوان داشت؟