1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. ب ام و همچنان بدون نمایندگی در ایران!

ب ام و همچنان بدون نمایندگی در ایران!

21 تیر 1396
  • 0

با توجه به بازار نسبتا خوب بی ام و در ایران و وجود هزاران خودرو که نیازمند خدمات گارانتی هستند اما این برند همچنان فاقد نمایندگی در ایران است.

ب ام و همچنان بدون نمایندگی در ایران!

با گذشت دو سال از امضای توافق هسته ای و رفع تحریم ها، بیشتر شرکت های بین المللی که تا پیش از این با واسطه در ایران فعالیت داشتند اقدام به تاسیس نمایندگی‌های رسمی خود در ایران کردند و حتی با توان بیشتر وارد کشور شدند تا نشان دهند بازار ایران چه ارزش بالایی برای آنها دارد.

در حوزه خودرو نیز این تب از درجه بالاتر برخوردار بود. به طوری که فرانسوی ها با قراردادهای میلیاردی اقدام به تولید مشترک خودرو با صنعتگران داخلی کردند در جنوب کشور هم کره‌ای ها با کرمان موتور برای تولید هیوندای توافق کردند اما در این میان جای خودروهای لوکس و گران قیمت اروپایی همچنان خالی بود.

در هفته‌های گذشته معاون وزیر صنعت در گفتگو با ایلنا از اعطای نمایندگی به کمپانی بنز خبر داد و اعلام کرد از مهر ماه در همه حوزها از فعالیت و واردات محصولات شرکت‌هایی که در ایران نمایندگی رسمی ندارند جلوگیری خواهد شد.

اما در این بین هنوز کمپانی بی ام و حاضر نشده به شرکتی در ایران نمایندگی بدهد گویا هنوز این کمپانی باور ندارد که تحریم ها در ایران به پایان رسیده است.

تا قبل از تحریم ها شرکت پرشیا خودرو نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش را به عهده داشت اما با شروع تحریم این نمایندگی لغو و هنوز از دادن دوباره آن به این شرکت خودداری شده است.

با وجود بخشنامه جدید وزارت صنعت معلوم نیست که از دو ماه آینده تکلیف افرادی که از این خودرو استفاده می کنند برای خدمات پس از فروش و تامین قطعات چه خواهد شد؟ از سوی دیگر شایعاتی در بازار مطرح شده مبنی بر اینکه با توجه به عدم توانایی پرشیا خودرو برای اخذ نمایندگی، فرمولی مانند بنز که نمایندگی آن توسط یکی از شرکت‌های تابعه ایران‌خودرو کسب شد، اجرا خواهد شد.

با توجه به بازار نسبتا خوب بی ام و در ایران و وجود هزاران اتوموبیل که نیازمند خدمات گارانتی هستند وزارت صنعت نیز تمایل دارد تا هرچه سریعتر بحث نمایندگی این برند آلمانی خاتمه پیدا کند.

منبع ایلنا


نظرات