1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. گام اول داخلی سازی رنو در ایران با سرمایه گذاری یک میلیونو سیصد هزار یورویی

گام اول داخلی سازی رنو در ایران با سرمایه گذاری یک میلیونو سیصد هزار یورویی

4 مرداد 1395
  • 0


آبان ماه، افتتاح خط تولید گیربکس پیشرفته JHQ در چرخشگر گام بلند رنو برای داخلی سازی در ایران
در راستای گسترش فعالیت های رنو در ایران، به زودی خط تولید نسل جدید گیربکس های این شرکت با سرمایه گذاری بیش از یک میلون یورویی رنو هایی در شرکت چرخشگر آغاز خواهد شد

بر اساس اعلام رنوپارس، خط تولید گیربکس پیشرفته JHQ، نسل جدید گیربکس های دستی با همکاری مهندسان ایرانی و متخصصان رنو، اوایل آبان ماه سال جاری در شرکت چرخشگر افتتاح می شود. این دومین گام رنو برای توانمندسازی قطعه سازان داخلی و افزایش درصد داخلی سازی در سال جاری است. شرکت چرخشگر تبریز به عنوان تامین کننده ای با تجربه و توانمند برای تولید گیربکس با کیفیت عالی از سوی شرکت رنو برای انجام این پروژه مشترک انتخاب شده است.

 گام بلند رنو برای داخلی سازی در ایران



برای راه اندازی خط تولید گیربکس JHQ در شرکت چرخشگر، شرکت رنو پارس حدود یک میلیون و 300 هزار یورو سرمایه گذاری کرده است. فاز اول این پروژه یعنی مونتاژ گیربکس آبان ماه به بهره برداری می رسد و دو فاز دیگر پروژه یعنی داخلی سازی پوسته های گیربکس و همچنین شفت و دنده ها ظرف مدت دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. گیربکس JHQ نسل جدید گیربکس های دستی است و ایران جزو اولین کشورهای تولید کننده آن خواهد بود.

با توجه به کیفیت بالا و تکنولوژی به روز، امکان صادرات این محصول از ایران نیز فراهم است. این گیربکس برای تمامی خودروهای سواری رنو (چه محصولاتی که در حال حاضر تولید می شوند و چه محصولات آینده) در ایران قابل استفاده است. شرکت رنو فعالیت خود را از سال 2003 میلادی در ایران آغاز کرده و در حضور مستمر و بدون وقفه خود در ایران تا کنون سه پروژه عمده تولید تندر90 ، تندر 90 پیکاپ و رنو ساندرو را راه اندازی کرده و به زودی دو محصول جدید ساندرو استپ‌وی و فیس لیفت تندر 90 را روانه بازار خواهد کرد. این شرکت در فاز جدید فعالیت خود در ایران، برنامه ویژه ای برای پرورش قطعه سازان ایرانی و افزایش درصد داخلی سازی دارد. پیمان کارگر، مدیر عامل رنو پارس و مدیر بخش آفریقا، خاورمیانه و هند شرکت رنو درباره اولویت های سه گانه رنو در ایران می گوید:"سه اولویت اصلی رنو در ایران تولید قطعه و خودرو با کیفیت، استفاده از ظرفیت های قطعه سازان ایرانی برای بالا بردن میزان داخلی سازی و همچنین توسعه صادرات قطعه و خودرو از ایران به سایر کشورهاست".

 گام بلند رنو برای داخلی سازی در ایران



به گفته کارگر، میزان داخلی سازی خودروهای تندر 90 ، ساندرو و تندر90 پیکاپ در حال حاضر به ترتیب 60، 38 و 32 درصد است. برنامه رنو برای همه بازارهای استراتژیک از جمله ایران، افزایش داخلی سازی به 80درصد است. این امر مستلزم تلاشی بی وقفه برای آموزش قطعه سازان و توانمندسازی آنها است و برنامه ای بلند مدت است.

منبع:عصر خودرو



نظرات