1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. راه اندازی ۱۲۰ ایستگاه دوچرخه هوشمند در تهران

راه اندازی ۱۲۰ ایستگاه دوچرخه هوشمند در تهران

21 دی 1394
  • 0

رئیس هیات دوچرخه سواری استان تهران گفت تا پایان امسال ۱۲۰رک (خانه دوچرخه هوشمند) در پایتخت ایجاد می شود.این ایستگاههای هوشمند دوچرخه مجاور خطوط اتوبوس و مترو مناطق ۶، ۷، ۱۱ و۱۲ تهران استقرار می یابند.

امید سراجی افزود: در حال حاضر 50ایستگاه هوشمند دوچرخه در نواحی قدیمی و توریستی تهران ایجاد شده است.

وی گفت: هر ایستگاه دوچرخه هوشمند حدفاصل 150 متری از یکدیگر قرار می گیرد تا مردم به راحتی بتوانند در سطح شهر تردد کنند.

وی ادامه داد: در بودجه مصوب امسال شورای اسلامی شهر تهران 200میلیارد ریال برای به روز رسانی، راه اندازی و خرید دوچرخه های هوشمند در نظر گرفته شد که در سال آینده این اعتبار دو برابر می شود.

رییس هیات دوچرخه سواری استان تهران به ورود چهار هزار دوچرخه مجهز به امکانات روز دنیا از کشور آلمان خبرداد و گفت: قرارداد خرید این دوچرخه ها به صورت بی اوتی (فضای تبلیغاتی برروی دوچرخه) با معاونت حمل و نقل شهرداری به امضا رسیده است.

سراجی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هفت هزار دوچرخه بدون دنده در 150 خانه های دوچرخه مناطق یک، دو، سه، شش ، هفت، هشت، 18 و 19 وجود دارند.

* آغاز اردوی تیم ملی دوچرخه سواری 26 دی ماه در ورزشگاه آزادی وی همچنین از تشکیل اردوی تیم ملی دوچرخه سواری در تهران خبر داد و گفت: در این اردو 25 دوچرخه سوار مرد و زن در رده سنی جوان و بزرگسال در رشته های کراس کانتری و دانهیل شرکت می کنند.

سراجی گفت: این اردو تیم ملی 26 دی ماه به مدت دو هفته در مجموعه ورزشی دوچرخه سواری آزادی آغاز می شود که تهران در این اردو 2 نماینده مرد و زن دارد.

وی همچنین از برگزاری مسابقات جهانی دوچرخه سواری برای همه و مسابقات جام کوهستان به میزبانی این هیات خبر داد و گفت: مسابقه دوچرخه سواری برای همه 16 بهمن امسال از دانشگاه تهران تا ورزشگاه شیرودی و همچنین مسابقات جام کوهستان 30و 31 تیر ماه سال آینده در دیزین تهران برگزار می شود.



نظرات