1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. مراقب خرید خودرو وارداتی باشید

مراقب خرید خودرو وارداتی باشید

13 شهریور 1396
  • 0

رئیس اتحادیه فروشندگان اتوموبیل و نمایشگاه‌داران گفت: خریداران ماشین های خارجی با توجه به این که فعلا واردات ممنوع است باید مراقب شرکت‌هایی که خودروهای خارجی را پیش فروش می کنند باشند زیرا عملا امکان تحویل به موقع خودروها وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان اتوموبیل و نمایشگاه‌داران در خصوص افزایش قیمت خودروها مصوبه شورای رقابت گفت: ما هر ساله شاهد این افزایش قیمت هستیم و بازار این اتفاق را قبول کرده پس نباید انتظار داشته باشیم که پروسه خرید و فروش خودرو تحت تاثیر این افزایش اندک قرار بگیرد.

سعید موتمنی ادامه داد: در مقابل در بازار خوردورهای وارداتی شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم که هیچ مبنایی ندارد و فروشنده تا جایی که امکان وجود دارد، خودروی خود را گران عرضه می‌کند.

وی با هشدار به مردم در مورد خرید خودروهای وارداتی گفت: با توجه به این که ثبت سفارش خودرو فعلا صورت نمی‌گیرد قیمت خودروهای وارداتی در حال افزایش است و اگر زودتر تکلیف این امر مشخص نشود، افزایش قیمت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هیچ ارزانی بی دلیل نیست الان تفاوت قیمت خودروهای هیوندای در بازار و ثبت نامی نزدیک به 20 تا 25 میلیون تومان است و متاسفانه عده زیادی از مردم به طمع این اختلاف قیمت و با امید این که نهایتا خودروی خود را 30 روزه تحویل خواهد گرفت اقدام به ثبت نام خودرو کرده‌اند اما در عمل خودرویی به دست آنها نرسیده و به اتحادیه و یا مراجع قضایی شکایت کرده‌اند.

وی افزود: امیدواریم با مستقر شدن وزیر جدید هر چه زودتر تکلیف ثبت سفارش خودرو روشن شود زیرا این بلاتکلیفی نتیجه‌ای جز عدم ثبات بازار ندارد. پیش‌تر نیز فردی با شکایت بازیکنان استقلال و پرسپولیس تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. این فرد با دریافت پول‌های کلان وعده واردات ماشین‌های گران قیمت را داده بود اما در عمل نتوانست به وعده‌های خود عمل کند و با شکایت این بازیکنان تحت پیگرد قضائی قرار گرفت.



نظرات