1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. رسیدگی به موضوع سند خودرو در مجلس به کجا رسید؟

رسیدگی به موضوع سند خودرو در مجلس به کجا رسید؟

8 دی 1395
  • 4

محمدرضا دشتی اردکانی در حاشیه همایش سراسری سردفتران در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه اخیر خود در کمیسیون اصل 90 در زمینه اختلافات در راستای ثبت سند خودرو با پلیس گفت: از نمایندگان کانون سردفتران، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت دادگستری و راهور ناجا دعوت به عمل آمد تا تصمیم‌گیری در این زمینه در کمیسیون صورت گیرد.

وی افزود: این کمیسیون موضوعات دیگری در دست بررسی داشت و رسیدگی به این امر به بعد موکول شد.

وی با اشاره به اینکه امسال آزمون سردفتران برگزار نمی شود، گفت: در خصوص قانون پیش‌فروش ساختمان باید بگویم اخیراً شناسنامه فنی ساختمان را شهرداری صادر کرده و با توجه به این امر دیگر مشکلی برای سند آن صورت نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: قانون‌گذار گفته است اگر مبایعه نامه در این راستا دستی باشد، فرد به زندان می‌رود. بنابراین برای حفظ منافع اقتصادی افراد باید طبق قانون اقدامات انجام شود.

رئیس کانون سردفتر و دفتریاران با اشاره به نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی افزود: نقل و انتقال خودرو طبق قانون باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد و افراد به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند؛ برخی افراد در زمینه مراجعه نکردن مردم به دفاتر تبلیغ می‌کنند که باید بدانند فرهنگ این امر که سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود از ابتدا شکل گرفته است.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • ali ali (9 دی 1395 ساعت 09:51)

    متاسفانه دفترخانه ها با در آمد میلیونی روزانه اجازه نمیدهند

  • شهمیرزادی شهمیرزادی (8 دی 1395 ساعت 17:50)

    درکل جهان ،فقط درایران قانون دست وپاگیر وهزینه بر ثبت انتقال خودرو دردفترخانه صورت میگیرد وسند وبرگ سبز پلیس مالکیت فرد را مشخص میکند بهتر است کارشناسان قوه قضائیه وپلیس فرایند صدور برگ سبز پلیس را بطریقی قانونی نمایند تا مردم از بلاتکلیفی خارج شوند

  • امیر امیر (8 دی 1395 ساعت 15:48)

    نیازی به حضور در دفترخانه نیست .حرف اول اخر پلیس سند صادر میکند برا یه سند 5000000هزار مفت بدین به اسناد که چی بشه .چرا خودرو رو از نمایندگی میگیرم فقط انتظامی صادر میکنه پسه چقدر ملتو میدوشین. من چند مناظره را نگاه کردم و طبق قانون انتظامی صادر کننده سند است نه دفترخانه مفت خور ضمنا هویت یه خودرو را نیروی انتظامی تایید میکند نه دفترخانه اطلاع رسانی کنمید.

  • علی علی (8 دی 1395 ساعت 09:10)

    قرار نبود ب جایی برسه ی شو تلویزیونی ساده بود