1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. با یکبار تصادف از این پس؛ تمام تخفیف بیمه ثالث از بین نمی رود

با یکبار تصادف از این پس؛ تمام تخفیف بیمه ثالث از بین نمی رود

17 اسفند 1396
  • 0

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بر اساس آیین نامه ماده 18 قانون بیمه شخص ثالث، از این پس با وقوع تصادف، تمام تخفیف بیمه از بین نمی برد.

عبدالناصر همتی افزود: پیش از این با یک تصادف، حتی اگر فردی هفتاد درصد تخفیف بیمه ای داشت کل سوابق تخفیفات بیمه ای وی از بین می رفت اما بر اساس آیین نامه جدید ماده 18 قانون بیمه شخص ثالث که به تازگی به تصویب شورایعالی بیمه و هیئت وزیران رسید، از این پس در تصادف اول 20 درصد و در تصادف دوم 30 و در تصادف سوم 40 درصد تخفیفات بیمه ای فرد از بین می رود.

وی افزود: برای مثال اگر فردی با 70 درصد تخفیف بیمه ای، در طول یک سال 3 بار تصادف کند هم 30 درصد تخفیف برای وی محفوظ خواهد ماند.

 با یکبار تصادف از این پس؛ تمام تخفیف بیمه ثالث از بین نمی رود

همتی با اشاره به اینکه این موضوع به عدالت نزدیک تر است گفت: البته این مورد برای بیمه ها بار مالی خواهد داشت و برای جبران آن، از این پس بجای 10 درصد افزایش تخفیف، سالانه 5 درصد به تخفیفات بیمه ای فرد اضافه می شود.

وی تصریح کرد: سوابق بیمه ای افراد که پیش از این جمع شده به طور کامل لحاظ می شود و موضوع کاهش تخفیف سالانه از 10 به 5 درصد از این تاریخ به بعد لحاظ خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی در مورد اتصال شرکتهای بیمه ای به بانک اطلاعاتی نیروی انتظامی در خصوص سوابق و نمره منفی رانندگان گفت: قرار بود شرکتهای بیمه با استفاده از بانک اطلاعاتی نیروی انتظامی، نمره منفی رانندگان را ملاحظه و به ازای هر نمره منفی 1 درصد به حق بیمه وی اضافه کنند و ظرف سه ماه از تصویب آیین نامه ماده 18 قانون بیمه شخص ثالث ، امکان دسترسی بیمه ها به بانک اطلاعاتی ناجا فراهم شود اما تاکنون این اتفاق نیافتاده و به تازگی مسئولان نیروی انتظامی اعلام کرده اند که در آینده این دسترسی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه 60 درصد کسانی که بیمه شخص ثالث دارند از تخفیف برخوردارند گفت: برخی شرکتهای بیمه ای تصور کرده اند که تخفیفات قبلی ثابت می مانند تا تخفیفات به میزان قبلی برسد که شورایعالی بیمه تصویب کرد چون تخفیفات قبلی حق اکتسابی مردم است بجای خود باقی بماند و از این پس سالانه 5 درصد به تخفیفات قبلی اضافه شود.

وی افزود: همچنین کسانی که تعداد تصادفاتشان بیش از تخفیفات باشد در زمان تمدید بیمه نامه ملزم به پرداخت جریمه هستند.

همتی تصریح کرد: طراحی نظام بیمه ای جدید به گونه ای است که اگر کسانی خوب رانندگی کنند از تخفیفات بیمه ای برخوردار باشند و کسانیکه با تخلفات حادثه ساز رانندگی کنند مشمول جریمه شوند.



نظرات