1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. چه کسانی ساندرو استپ‌‌وی را خریدند؟ مردم یا دلالان؟

چه کسانی ساندرو استپ‌‌وی را خریدند؟ مردم یا دلالان؟

26 بهمن 1395
  • 5

بلافاصله پس از اتمام پیش فروش ساندور استپ وی اتوماتیک که سایتش یک ساعته بسته شد و دست خیلی از مردم به آن نرسید، تبلیغات رنگانگ خرید و فروش حواله این خودرو در بازار آغاز شده است.

این روزها بازار خرید و فروش خودروی "ساندرو استپ وی" بسیار داغ است و همین امر باعث شده تا همچنان این خودرو اختلاف قیمتی 8 میلیون تومانی را در بازار نسبت به قیمت کارخانه داشته است .

شرکت سایپا برای تأمین نیاز بازار چندین بار اقدام به پیش فروش این خودرو کرده است به نحوی که در آخرین دور فروش ساندور استپ وی که دو روز پیش به اتمام رسید ظرف کمتر از یک ساعت 5500 خودرو به فروش رسید اما ابهامات این طرح های پیش فروشی بنا به قول نمایندگی و فعالان بازار خودرو بسیار است زیرا به محض آغاز پیش فروش ها حواله های این خودرو در بازار سرازیر شده و با قیمت های مختلف مورد معامله قرار می گیرد.

البته ایرادات پیش فروش ساندرو باعث شده بود تا شورای رقابت چند ماه پیش به سایپا اعلام کند که در روند پیش فروش مقررات و مدیریت لازم را انجام دهد اما گویا هنوز این مشکلات برطرف نشده است. در حال حاضر دو روز از پایان پیش فروش ساندرو استپ وی توسط این شرکت می گذرد و فروش حواله های سال 96 این خودرو با تحویل خرداد و تیر ماه 96 در بازار رونق پیدا کند.

در یکی از این تبلیغات اعلام شده که حواله خودروی ساندور استپ وی اتوماتیک با قیمت 29 میلیون تومان تحویل تیرماه 96 به فروش می رسد که مشتری باید در زمان تحویل 24 میلیون دیگر پرداخت و در نهایت خودرو را بنا به اذعان آنها با قیمت 53 میلیون تومان خریداری کند. در این تبلیغات به اختلاف قیمت این خودرو در بازار اشاره شده که مشتریان با خرید این حواله ها می توانند سرمایه گذاری خوبی را انجام دهند.

در تبلیغ دیگری زمان تحویل ساندور استپ وی اتوماتیک اردیبهشت 96 اعلام شده که مشتری باید 30 میلیون حواله را خریداری و در زمان تحویل 25 میلیون و 500 هزار تومان دیگر بدهد که در نهایت این خودرو برای آنها 55 میلیون و 500 هزار تومان تمام می شود.

برخی از فروشندگان خودرو معتقدند این حواله را خود نمایندگی ها فروش خودرو به طرق مختلف خریداری و از طریق این تبلیغات و اختلاف قیمت بازار تا کارخانه در صدد کسب سود بسیار هستند که در این میان نبود نظارت بخش های متولی بسیار کم رنگ است این در حالی است که قرار بود برای رعایت حقوق مصرف کنندگان و کاهش شکاف قیمتی در بازار اقدامات لازم در سطح بازار از سوی مسئولان مربوطه انجام شود.

در حال حاضر قیمت کارخانه ساندور استپ وی اتوماتیک 52 میلیون و 550 هزار تومان است اما در بازار با قیمت حدود 61 میلیون به فروش می رسد. همچنین مدل دنده ای این خودرو هم در کارخانه 46 میلیون و 550 هزار تومان و در بازار حدود 54 میلیون تومان است.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • جواد جواد (26 بهمن 1395 ساعت 15:04)

    بادرودخدمت دوستان، شواهدونتایج این باصطلاح پیش فروش روشنه که دست شرکت سایپا دراین اشفته بازار دخالت دارد

  • سید سعید سید سعید (26 بهمن 1395 ساعت 14:21)

    سلام هر چند اعلام نمیکنید اما مینویسم این مدیران بی عرضه ومفت خور برای خارج شدن از رکود هر کاری میکنند سایت از همان لحظه اول بسته بود اما اگر پیگیری شود از کدام مراکز امکان دسترسی به سایت میسر بوده است نوشتار شما صحیح ودرست است

  • شمالی شمالی (26 بهمن 1395 ساعت 12:13)

    مردم را سر کار گذاشتند .بیشتر مسخره شدیم
    از اولین دقایق شروع به ثبت نام کرده ولی به هیچ وجه امکان ورود به سایت مقدور نبوده . ظاهرا دلال ها خودشان برنامه نرم افزاری داشتند و با ورود به سایت اجازه ورود به مردم را نمیدادند . بهتر است دستگاههای نظارتی به این امر ورود کنند .

  • شایان شایان (26 بهمن 1395 ساعت 12:01)

    این امارفروش یک امار سوری بین دلالان وسایپا هست...میخان اون قیمت حبابی حفظ بشه......

  • Babak Babak (26 بهمن 1395 ساعت 11:54)

    من نمیدونم اینا چ اصراری دارن ک قیمت این ماشین (اتومات) ۵۲/۵ هست . آخه من مشتری که نمیتونم این ماشین رو از طریق سایت خودشون بخرم و باید برم از دلال ها بخرم ۶۰-۶۱ و این مشکل واسه ۹۰ درصد مشتری ها وجود داره ، یعنی در اصل قیمت این ماشین ۶۰-۶۱ هست .ماشین ها رو ب صورت تعداد بالا ****** به خودشونیا و آشناها و میگن ********** مردم عادی . بخدا نباید بگیم صنعت خودرو باید بگیم صنعت دز****.