1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. خودروهای هیبریدی در چه صورت میتوانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند؟

خودروهای هیبریدی در چه صورت میتوانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند؟

12 دی 1395
  • 0

مجاز یا غیرمجاز بودن ورود خودروهای هیبریدی به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک سوال بسیاری از دارندگان این خودروهاست که رییس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به آن پاسخ داده است.

شرط پلیس برای تردد خودروهای هیبریدی در طرح ترافیک

سرهنگ مسعود جبارزاده، در این باره گفت: خودروهای هیبریدی خودروهای دوگانه سوزی هستند که تحت عنوان خودروی سبز و دارای کمترین میزان آلایندگی معرفی شده و به همین دلیل بسیاری از فروشندگان، هنگام فروش این خودروها مدعی می شوند که پس از خرید خودروهای هیبریدی به راحتی می توان وارد طرح ترافیک و زوج و فرد شد.

وی با بیان اینکه این ادعای فروشندگان به نوعی هم درست بوده و هم غلط است، ادامه داد: خودروهای هیبریدی می توانند وارد محدودیت های ترافیکی شهر تهران شوند اما شرط آن این است که مالکان پس از شماره گذاری خودروی خود به واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران مراجعه کرده و نسبت به ثبت پلاک خودروی خود به عنوان خودروی دارای مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد اقدام کنند.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه تا پیش از ثبت پلاک خودرو، ورود خودروهای هیبریدی به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک غیرمجاز بوده و مشمول جریمه خواهد شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از شرکت‌های فروشنده خودرو اینگونه به خریدار القا می کنند که پس از خرید خودرو و شماره گذاری، مجوز ورود به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک نیز صادر می شود که این ادعا درست نیست و همانطور که گفتم باید مراحل این کار طی شود.

جبارزاده درباره اینکه آیا برای صدور مجوز ورود این خودروها به محدوده طرح ترافیک باید مبلغی پرداخت شود یا خیر، به ایسنا گفت: در حال حاضر نیازی به پرداخت هزیئه طرح ترافیک نیست و مجوز ورود به این محدوده برای این دسته از خودروها رایگان خواهد بود، اما حتما باید مراحل آن طی شود.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به جریمه یک میلیون و 120 هزار تومانی خودرویی هیبریدی به دلیل ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک گفت: مالک این خودرو اگر پس از شماره گذاری به سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران مراجعه کرده و مجوزهای لازم را اخذ می کرد دیگر جریمه نمی شد اما چون چنین کاری نکرده است، دوربین های ما این تخلف را ثبت کرده و او باید مبلغ جریمه را پرداخت کند.

منبع:ایران جیب



نظرات