1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. عرضه خودروهای تویوتای بدون گارانتی در برخی نمایندگی های ایرتویا

عرضه خودروهای تویوتای بدون گارانتی در برخی نمایندگی های ایرتویا

19 شهریور 1395
  • 0

با وجود ابلاغ دستورالعمل جدید ساماندهی بازار خرید وفروش خودروهای وارداتی، هنوز برخی نمایشکاه های رسمی خودروهای غیرشرکتی را بدون گارانتی به مردم می فروشند.

اخیراً مقرر شده بود، در صورت تقاضای اشخاص حقیقی و حقوقی واردکننده فاقد نمایندگی رسمی برای تجهیز شبکه خدمات پس از فروش و اخذ نمایندگی رسمی شرکت‌های خودروسازی خارجی، دستور العمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگی رسمی، دفاتر، شعب و عاملیت فروش شرکت‌های خارجی در کشور اجرا و در صورت احراز شرایط نسبت به ارایه گواهی فعالیت نمایندگی رسمی و عاملیت فروش اقدام شود.

اما با وجود ابلاغ این دستور العمل همچنان مردم در خرید خودروهای وارداتی با مشکل روبه رو هستند. به عنوان نمونه اخیراً تعدادی از خریداران خودروی‌های تویوتا در استفاده از گارانتی خودروهایی که از شرکت های معتبر خریداری کرده‌اند با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند.

یکی از خریداران خودروی یاریس هاچ‌بک در همین ارتباط می‌گوید: حدود 7 ماه پیش این خودرو را از یک نمایشگاه رسمی خریداری کردم. این درحالی است که قیمت این خودرو بدون گارانتی و غیرشرکتی 106 میلیون تومان بود اما برای اینکه می‌خواستم خودرویی با گارانتی معتبر خریداری کنم به این نمایشگاه رسمی 110 میلیون تومان نقد پرداخت کردم.

وی افزود: این نمایشگاه به بهانه تهیه خودرو بعد از گذشت 35 روز و با دریافت 3 میلیون تومان دیگر خودرو را به من تحویل داد.

محسنی با بیان اینکه وقتی این خودرو دو هزار کیلومتر کار کرد به یکی از نمایندگی‌ها مراجعه کرده و با پرداخت 110 هزار تومان سرویس را انجام دادم، تصریح کرد: بعد از اینکه خودرو 10 هزار کیلومتر دیگر کار کرد برای سرویس مجدد به نمایندگی مراجعه کردم، آنها هزینه زیادی از من طلب کردند که در پاسخ گفتم این خودرو گارانتی دارد و برگه گارانتی خود را به مسئول نمایندگی نشان دادم.

وی اضافه کرد: بعد از اینکه مسئول نمایندگی برگه گارانتی را دید گفت این گارانتی معتبر نبوده و اصلاً کوپنی ندارد که ما در ازای تعمیر خودرو آن کوپن‌ها را دریافت کنیم. این درحالی است که نمایشگاه رسمی مدعی بود هزینه بیشتری را بابت گارانتی از من دریافت کرده است.

این خریدار خودرو در ادامه افزود: برای بررسی این موضوع به نمایشگاه مربوطه مراجعه کردم اما هنوز آنها جواب قانع کننده‌ای به من نداده‌اند و الان من با خودرویی روبرو هستم که هزینه زیادی را بابت گارانتی پرداخت کرده اما غیرشرکتی بوده و از سوی نمایندگی غیررسمی وارد کشور شده است.

منبع:تسنیم



نظرات