1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. برخورد جدی پلیس با خودرو های دارای شیشه دودی غیر مجاز

برخورد جدی پلیس با خودرو های دارای شیشه دودی غیر مجاز

21 تیر 1395
  • 6


جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به برخورد پلیس با خودروهایی که به صورت غیر مجاز اقدام به دودی کردن شیشه خودرو می کنند گفت: علاوه بر جریمه 50 هزار تومانی مالک باید نسبت به رفع نقص در محل اقدام کند.

سرهنگ حسن عابدی گفت: دودی کردن شیشه ها به طوریکه داخل خودرو معلوم نباشد ممنوع است و در صورت مشاهده اینگونه خودروها توسط پلیس علاوه بر اعمال قانون مالک موظف به رفع نقص (پاک کردن برچسب دودی چسپانده شده بر روی شیشه) است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا این موضوع در مورد برخی از خودروهای وارداتی که با شیشه دودی وارد می شود نیز اعمال می شود گفت: خودروهای وارداتی در زمان شماره گذاری توسط پلیس کنترل می شوند و در صورتیکه مشکلی در آنها وجود داشته باشد حتما موضوع در همان مکان بررسی می شود.

سرهنگ عابدی در مورد برچسب هایی که برای دودی کردن شیشه در خودروها استفاده می شود نیز گفت: اگر برچسبی برای دودی کردن شیشه استفاده می شود باید به گونه ای باشد که داخل خودرو کاملا نمایان باشد.

منبع:عصر خودرو



نظرات

  • علیرضا علیرضا (22 تیر 1395 ساعت 01:26)

    با سلام
    لطفا اینقدر پلیس بفکر جریمه کردن نباشه
    افتاب سوزان رو نحمل کنیم یا اخلاق پرسنل خدوم رو

  • محمد محمد (21 تیر 1395 ساعت 14:19)

    درصد تیرگی در روز وشب یافقط روز؟چون درصد هرچقدر پایین باشه توشب داخل ماشین پیدا نیست

  • مهرداد مهرداد (21 تیر 1395 ساعت 13:52)

    لطفاً حد محدوده تیرگی شیشه را نیز اعلام فرمائید و به مأمورین محترم حداکثر حدود را اعلام فرمایید
    چرا که بنده مالک یک خودرو وطنی می باشم که شیشه های آن بصورت فابریک سفارشی صادراتی و درصد پایین دودی است که با همین متریال و بدون هیچ مشکلی شماره گذاری و چندین نوبت معاینه فنی و در نهایت تعویض پلاک گردیده است .
    ولی متأسفانه در یک مورد مأمور محترمی دستور توقف و براساس برآورد شخصی (که متاسفانه با عینک دودی به چشم) حدود تیرگی شیشه های خودرو بنده را نامتعارف و نسبت به صدور جریمه اقدام کردند !؟!؟!؟!؟!
    جای آن دارد که تعیین تکلیف و ایجاد وحدت رویه گردد تا از برخوردهای سلیقه ای به واسطه این دستور العمل اجرایی که بسیار هم حائز اهمیت است ، پیشگیری گردد.
    با سپاس

  • محمد قمی# محمد قمی# (21 تیر 1395 ساعت 12:39)

    نیاز به جنوب کشور نیست تو همین قم هم آفتاب اینقدر سوزانه که بدون شیشه دودی ماشین آتیش هم نگیره باید هر سال کل داخل ماشین عوض بشه چون پوسیده میشه

  • ابوالفضل ابوالفضل (21 تیر 1395 ساعت 08:36)

    لطفاً به خودروهای مردم در مناطق جنوبی کشور بیشتر دقت فرمائید که از شدت گرما چه چاره ای بیاندیشند اگر دودی نباشه احتمال آتش سوزی و غیره بر اثر شدت سوزش آفتاب در داخل خودرو وجود دارد..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • علیرضا علیرضا (21 تیر 1395 ساعت 08:30)

    باسلام و خسته نباشید
    در خصوص دودی کردن خودرو در مناطق جنوبی کشور که آفتاب سوزان تاب و توان آدمی را می گیرد وضعیت چطور می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟