1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. طبق اعلام معاون شهردار تهران طرح ترافیک نرخ‌گذاری شد

طبق اعلام معاون شهردار تهران طرح ترافیک نرخ‌گذاری شد

11 بهمن 1396
  • 0

محسن پورسیدآقایی پس از تصویب لایحه نرخ عوارض ورود به محدوده مرکزی شهر (محدوده طرح ترافیک) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بالاخره با تمام این جوسازی‌هایی که صورت گرفت که این طرح اجرایی نمی‌شود نهایتاً با کمترین تأخیر این طرح به تصویب رسید و از 15 فروردین سال آینده طرح جدید ترافیک اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از تمامی ارگان‌ها، سازمان‌ها، خبرنگاران که نقدهایی به این طرح داشتند تشکر می‌کنم، گفت: طرح هوشمندی به تصویب رسید که در سال آینده شاهد آثار آن در کاهش آلودگی هوا و ترافیک خواهیم بود.

 طبق اعلام معاون شهردار تهران طرح ترافیک نرخ‌گذاری شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت: بر اساس آنچه که امروز به تصویب رسید خودروها در دو دسته مجوز خواهند گرفت. 63 هزار سهمیه برای افرادی که به لحاظ شغلی مجاز به ورود به محدوده هستند در نظر گرفته‌ایم که در ابتدا باید مبلغ یکصد هزار تومان پرداخت کند و 40 هزار سهمیه نیز به صورت روزانه به شهروندان ارائه می‌شود که هیچ تفاوتی در نحوه پرداخت این دو گروه نخواهد بود و مطمئن هستیم سهمیه 40 هزار تا نیز تکمیل نمی‌شود.

پورسیدآقایی افزود: افرادی که مجوز سالانه دریافت می‌کنند باید یکصد هزار تومان نیز اضافه‌تر پرداخت کنند و در کل فرقی مابین سهمیه 63 هزار خودرو و 40 هزار خودرو نخواهد بود.

وی افزود: ساعت تردد خودروها در صبح 6.5 تا 10 از 10 تا 4 و از 4 تا 7 شب تقسیم‌بندی شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: اگر در ساعت اوج خودرویی وارد و در خلوتی خارج شود ضریب یک، اگر خودرویی در تایم غیرپیک وارد شود و در همان تایم نیز خارج شود ضریب نیم و خودروهایی که در اوج ترافیک وارد و در اوج ترافیک نیز خارج می‌شوند ضریب 1.5 خواهند گرفت.

پورسیدآقایی بیان داشت: افرادی که کارت خود را برای طرح ترافیک شارژ می‌کنند 20 درصد کمتر پرداخت می‌کنند و افرادی که دارای خودروی معاینه فنی ویژه نیز هستند 20 درصد پرداختی آنها کمتر خواهد بود

وی با اشاره به اینکه خودروهای هیبریدی و برقی یک دهم پرداخت می‌کنند، گفت: این اقدام به نفع پولدارها نیست بلکه به نفع مردم شهر است چرا که ورود خودروهای هیبریدی قطعاً نسبت به خودروهای بنزینی گران قیمت آلودگی کمتری ایجاد خواهد کرد. پس بهتر است تشویق کنیم این خودروها خریداری شود تا آلایندگی کمتری داشته باشیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: به عنوان مثال اگر خودرویی در تایم خلوت وارد محدوده ترافیک و در همان تایم نیز خارج شود 13 هزار و 400 تومان باید پرداخت کند و اگر خودرویی در ابتدای صبح خارج شود و معاینه فنی برتر نیز نداشته باشد 36 هزار تومان پرداخت خواهد کرد.

پورسیدآقایی افزود: بنابراین نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک از 13 هزار و 400 تومان آغاز و سقف آن 36 هزار تومان در روز است.

وی افزود: ساعت‌ها مطرح شده بسته به ایام و ماه‌های سال جابه‌جا می‌شوند با توجه به اینکه در اوج صبح، بعدازظهر و میان روز سه ضریب برای محاسبه نرخ گذاشته شده است بنابراین همه مردم به صورت آزادانه می‌توانند وارد محدوده شوند و مدیریت پرداخت داشته باشند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: به عنوان مثال اگر خودرویی در اوج ترافیک صبح وارد و در خلوتی خارج شود ضریب یک دریافت خواهد کرد و برای ورود به محدوده طرح ترافیک فقط 24 هزار تومان پرداخت می‌کند.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه اگر ترافیک روان شود آلودگی هوا نیز کم خواهد شد، گفت: در طرح جدید 26 هزار سهمیه ورود به محدوده کم شده است و همه شاخص‌ها نشان می‌دهد که طرح باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک می‌شود.

وی ادامه داد: برای جانبازان و معلولین نیز به صورت کلی با 50 درصد پرداخت خواهد شد و جانبازانی که بالای 70 درصد هستند و همین‌طور جانبازانی که 25 درصد به بالای اعصاب و روان نیز آرم طرح ترافیک را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت: پیش‌بینی ما این است که میزان درآمد از فروش طرح ترافیک 4 تا 5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند و امروز به تصویب رسید که اگر درآمدی نیز حاصل شود صرف حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوا شود.

منبع فارس


نظرات