1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. ورود دوچرخه‌های خورشیدی به ایران توسط داتیس خودرو

ورود دوچرخه‌های خورشیدی به ایران توسط داتیس خودرو

25 شهریور 1396
  • 0

برای اولین بار در ایران، دوچرخه‌های خورشیدی وارد چرخه حمل و نقل می شوند.

بنابر اعلام داتیس‌خودرو، دوچرخه‌های خورشیدی در حالی قرار است وارد چرخه حمل و نقل شوند که پیش از این دوچرخه و موتورسیکلت‌های برقی با باطری‌های قابل شارژ به عنوان راهکاری برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها مطرح و اقدامات حمایتی گسترده‌ای برای ورود این دست از وسایل نقلیه پاک به چرخه حمل و نقل صورت گرفته بود. با این حال نیاز به شارژ مداوم باطری در دوچرخه‌ها و موتورسیکلت‌های برقی و نبود.

 ورود دوچرخه‌های خورشیدی به ایران توسط داتیس خودرو

زیرساخت‌های لازم و مناسب شهری در زمینه تامین ایستگاه‌های شارژ باطری استفاده از این وسایل را تا حدی با چالش مواجه کرده است.

میلاد علینقی، مدیرعامل شرکت داتیس‌خودرو از ورود اولین دوچرخه خورشیدی با باطری‌های قابل شارژ توسط نور خورشید خبر می‌دهد و می‌گوید: باطری قابل شارژ این دوچرخه‌ها هیچ‌وقت تمام نمی‌شود و به راحتی می‌توان از امکان شارژ آنها توسط نور خورشید استفاده کرد.

مدیرعامل داتیس‌خودرو به عنوان نماینده انحصاری برند ایتالیایی لئوس (LEAOS) در ایران ادامه می‌دهد: با ورود دوچرخه‌های خورشیدی به ایران فصل جدیدی از حمل و نقل، ورزش و سبک زندگی در بین ایرانی‌ها گشوده می‌شود.

داتیس خودرو اعلام کرد: این شرکت که پیش از این با ارائه خدمات ویژه به خودروهای هیبریدی و سبز گام‌های مثبتی برای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط‌زیست برداشته است، این‌بار با دریافت نمایندگی انحصاری دوچرخه‌های دست‌ساز و خورشیدی لئوس در ایران، پای این محصول جدید و خاص را علاوه بر ایتالیا، آلمان، آمریکا و اتریش به ایران باز کرده تا رویای استفاده از دوچرخه‌های برقی بدون تمام شدن شارژ برای دوچرخه‌سواران محقق شود.

به گفته علینقی، دوچرخه‌های لئوس علاوه بر شارژ با سلول‌های خورشیدی با برق شهری هم شارژ می‌شوند و هنگام حرکت سرعتشان به ۴۵ کیلومتر درساعت هم می‌رسد.

بنا بر اعلام داتیس‌خودرو، داشتن نمایشگر دیجیتال و ترمزهای هیدرولیک در کنار بدنه دست‌ساز و شیک که در مدل‌های سفارشی هم امکان تولید دارد، بیانگر تلفیق هنرمندانه‌ای از علم و هنر ایتالیا است. تلفیقی زیبا برای آنهایی که به محیط زیست، ترافیک و سلامتشان اهمیت می‌دهند و در هر شرایط می‌خواهند لوکس زندگی کنند.

منبع ایسنا


نظرات