1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. پیش فروش خودرو توسط نمایشگاه ها تخلف است

پیش فروش خودرو توسط نمایشگاه ها تخلف است

23 آذر 1395
  • 0

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد که هیچ یک از اعضای این صنف حق عرضه خودرو به روش پیش‌فروش را نداشته و تنها باید این محصولات را به صورت نقدی عرضه کنند.

سعید موتمنی اظهار کرد: براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تنها شرکت‌هایی مجاز به عرضه خودرو به روش پیش‌فروش هستند که اولا نماینده رسمی شرکت تولید یا واردکننده آن برند خودرویی بوده و دوما مجوز پیش‌فروش را از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ کرده باشند.

وی ادامه داد: بنابراین طبق این قانون هیچ یک از اعضای صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو حق عرضه این محصولات به روش پیش‌فروش را ندارند.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: علاوه بر این طبق قانون، رسانه‌ها قبل از انتشار آگهی پیش‌فروش خودرو باید مجوز صادره از وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه را رویت و شماره مجوز صادره را در آگهی ذکر کنند در غیر این صورت مرتکب تخلف شده‌اند.

اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای از متقاضیان خرید خودرو خواست از هرگونه انعقاد قرارداد در قالب پیش‌فروش خودرو و یا پرداخت وجه به شرکت‌هایی که فاقد مجوز پیش‌فروش صادره از این وزارتخانه هستند، اکیداً خودداری کنند.

این وزارتخانه در اطلاعیه خود اعلام کرد:" برای پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم ایفای تعهدات شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو اعم از تولیدکنندگان داخلی و یا واردکنندگان و لزوم نظارت و کنترل بر عرضه خودرو به شکل پیش‌فروش و براساس ماده پنج آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب ۲۸/۱/۱۳۹۵ مجدداً تأکید می‌گردد پیش‌فروش خودرو صرفاً پس از اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز خواهد بود".

این وزارتخانه تاکید کرده که ارایه مجوزهایی از قبیل پروانه کسب معتبر از اتحادیه‌ مربوطه و یا گواهی نمایندگی رسمی از مرکز اصناف و بازرگانان به هیچ عنوان مجوز پیش‌فروش خودرو تلقی نمی‌شود.

منبع:ایسنا



نظرات