1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. وانت نیسان، پراید و پژو بالاترین آمار مردودی‌های معاینه فنی

وانت نیسان، پراید و پژو بالاترین آمار مردودی‌های معاینه فنی

17 اردیبهشت 1396
  • 1

مدیرعامل اتحادیه سازمانهای همگانی حمل ونقل کشور و مدیر امور اجرایی معاینه فنی با اشاره به سامانه سیمفا گفت: سیمفا، سامانه ای است که مردودی ها را آنالیز می کند، اکنون بیشترین مردودی‌های ما نیسان، پراید و پژو هستند که از ناحیه ایمنی مردود می‌شوند.

 وانت نیسان، پراید و پژو بالاترین آمار مردودی‌های معاینه فنی

مهندس سعید قیصر در یک برنامه رادیویی درباره « معاینه فنی خودروها و چالش‌های آن» گفت: بعد از راه اندازی سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی، محدودیت ها افزایش یافته است، گفت: امور معاینه فنی خودرو در سال‌های قبل بر اساس سیاست‌های محلی مدیریت و در این باره جزیره‌ای رفتار و اعمال نظر می‌شد.

وی افزود: در سال 93 بر اساس مصوبه هیئت دولت، وزارت کشور مکلف شد تا سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی را راه اندازی کند و تمامی مراکز معاینه فنی تحت مدیریت این سامانه عمل کند. از آن تاریخ به بعد محدودیت ها در مراکز معاینه فنی و دقت نظر بیشتر شد و حتی اعمال قانون صورت گرفت و به صورت یکپارچه تمامی مراکز معاینه فنی بر اساس یک حدود مجاز عمل کردند.

قیصر در خصوص رد شدن خودروها از معاینه فنی اظهار کرد: این مسئله تاثیر بسزایی داشت و اگر به ازای هر 15 خودرو یک مردودی داشتیم ، اکنون به ازای هر شش خودرو یک خودرو داریم. این آمارها نشان می‌دهد که اعمال قانون و یکپارچگی مطلوب و نتیجه بخش بوده است.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خاطر نشان کرد: البته در رفتار و عملکرد مراکز ما ایراداتی وجود دارد و قطعا این خطاها را به صفر نرسانده‌ایم اما به جرات می توان اعلام کرد که توانسته ایم خطا را چه سهوا و چه عمدا در مراکز معاینه فنی به زیر پنج درصد برسانیم.

وی با اشاره به سامانه سیمفا بیان کرد: سیمفا سامانه‌ایست که مردودی‌ها را آنالیز می‌کند، اکنون بیشترین مردودی‌های ما نیسان، پراید و پژو هستند که از ناحیه ایمنی مردود می‌شوند.

قیصر با بیان اینکه در حال حاضر عملکرد خودروسازان زیر ذره‌بین سامانه سیمفا است، تصریح کرد: سامانه یکپارچه معاینه فنی، تمام نتایج آزمون‌ها را تحلیل و پردازش می کند، این اتفاق برای تحکیم حقوق شهروندی و دفاع از حقوق مردم است و می‌توان اطلاعات و عملکرد خودروسازها را به اطلاع مردم رساند تا آنها در جریان کیفیت خودروهایی که استفاده می کنند قرار بگیرند.

منبع : ایسنا



نظرات

  • فرزاد فرزاد (18 اردیبهشت 1396 ساعت 00:32)

    غولهای خودروسازی؟ وطن بعد از اینهمه سال بازهم دست از آشغال جمع کنی تولیدات خارجی برنمیدارند!
    قیمتشون هم که مثل قیمت دورهمی کج و نامناسبه!