1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. قیمت و شرایط خودروهای کرایه‌ای در استانه سفرهای نوروزی

قیمت و شرایط خودروهای کرایه‌ای در استانه سفرهای نوروزی

1 اسفند 1395
  • 0

رئیس اتحادیه موسسات توریستی و خودروهای کرایه گفت: به دلیل وضعیت اقتصادی، تقاضای زیادی برای سرویس‌های بین‌شهری نداریم اما در صورت وجود تقاضا، این سرویس‌ها با راننده و قیمت آن به صورت توافقی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

قاسم قربانی‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش تقاضا برای خودروهای کرایه در آستانه نوروز گفت: به دلیل وضعیت اقتصادی و کم شدن نقدینگی مردم، تقاضا افزایش پیدا نکرده است. بعضی از شرکت‌های زیرمجموعه این صنف باید تاکنون افزایش مشتری داشته باشند در صورتی که چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی درباره شرکت‌های اینترنتی غیرقانونی گفت: این شرکت‌ها یکی دیگر از دلایل کم شدن تقاضا در صنف خودروهای کرایه‌ای شده‌اند. این شرکت‌ها پروانه حمل و نقل مسافر ندارند اما این کار را انجام می‌دهند و مسئله مهم‌تر این است که سرورهای این شرکت‌ها، خارج از کشور قرار دارد.

رئیس اتحادیه موسسات توریستی و خودروهای کرایه درباره کرایه گرفتن ماشین برای سفرهای بین شهری در ایام نوروز گفت: بنا به درخواست مسافر، گاهی سرویس برون‌شهری نیز داده می‌شود اما اغلب فعالیت موسسات خودروی کرایه، درون‌شهری است.

وی در همین رابطه افزود: اگر مسافر درخواست این نوع سرویس را داشته باشد، طبق انتخاب خودش ماشین‌های مختلفی از جمله پرشیا، پژو، سمند و گاهی در بعضی از شرکت‌ها خودروهای گران‌قیمت خارجی نیز در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

خودرو با راننده به مسافر تحویل داده می‌شود

قربانی‌خواه در پاسخ به این سوال که وثیقه‌ای که از مشتری برای چنین سرویس‌هایی گرفته می شود، چیست؟ گفت: خودروها بدون راننده به مسافر تحویل داده نمی‌شوند و به دلیل اینکه راننده همراه ماشین خواهد بود، وثیقه‌ای از مسافر گرفته نمی‌شود. بعضی از مشتریان سرویس را برای سفر از شهری به شهر دیگر می‌گیرند و پس از آن راننده به موسسه برمی گردد اما گاهی ممکن است مسافر راننده را برای برگشت نیز در اختیار بگیرد.

رئیس اتحادیه موسسات توریستی و خودروهای کرایه درباره نرخ مصوب اتحادیه برای خودروهای کرایه‌ای که سرویس خارج از شهر می‌دهند، خاطرنشان کرد: قیمت سرویس‌های خارج از تهران به صورت رقابتی تعیین می‌شود و طبق توافق موسسه و مشتری پرداخت می‌شود. اما با توجه به رقابت موسسات با یکدیگر قیمت این سرویس‌ها گران نیست.

وی با اشاره به مرجع اتحادیه برای پیگیری شکایات مردم گفت: در صورت شکایت از هر یک از موسسات زیرمجموعه این صنف، مردم می‌توانند با با اتحادیه تماس تلفنی برقرار و مستندات خود را از طریق تلگرام یا فکس برای اتحادیه ارسال کنند. در صورت محرز شدن تخلف هر یک از موسسات، مدیر آژانس مربوطه موظف به عودت مبلغ اضافه است. همچنین باید رضایت مشتری را جلب کند اما گاهی مردم اتفاقاتی را تخلف می‌دانند که قانونی است.

قربانی‌خواه در همین رابطه افزود: برای مثال آژانس حداکثر سه نفر سرنشین سوار خواهد کرد و ممکن است در صورت بیشتر شدن این تعداد مبلغ بیشتری دریافت کند که این خلاف قانون نیست یا در صورت تغییر مسیر نرخ کرایه افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع:ایران جیب



نظرات