1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. چگونه سود انصراف از خرید خودرو را دریافت کنیم؟

چگونه سود انصراف از خرید خودرو را دریافت کنیم؟

9 آذر 1395
  • 0

طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در برخی از مواردی که مصرف‌کنندگان از خرید خودروی خریداری شده انصراف می‌دهند سود انصراف به آنها تعلق می‌گیرد.

‌ اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اوایل سال جاری از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت و تمام عرضه‌کنندگان خودرو در ایران ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.

در این قانون ضوابط و مقررات فروش و خدمات پس از فروش خودرو از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ایران تعیین شده است. طبق یکی از بندهای این قانون در صورت انصراف خریدار خودرو از خرید خود در مدت زمان یک ماه بعد از عقد قرارداد، به او سود انصراف تعلق می‌گیرد.

در این زمینه در تبصره سه ماده هفت این قانون آمده است:" در صورت اعلام انصراف مصرف‌کننده یک ماه پس از عقد قرارداد، سود انصراف بر مبنای ضرایب مربوطه محاسبه و پرداخت می‌شود. عرضه‌کننده خودرو موظف است سود انصراف و مبلغ پرداختی را ظرف بیست روز به مصرف‌کننده پرداخت کند. انصراف مصرف‌کننده قبل از یک ماه از زمان عقد قرارداد مشمول سود انصراف نمی‌شود".

همچنین در تبصره چهار ماده هفت این قانون تصریح شده است:" در صورتی که زمان بازپرداخت وجوه پرداختی مصرف‌کننده بیش از بیست روز شود، سود انصراف متعلقه از تاریخ تاخیر تا تاریخ بازپرداخت وجوه مذکور نیز باید محاسبه و پرداخت شود".

ایسنا



نظرات