1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. نمونه گیری آلمانی‌ها از گاز ایران برای ساخت خودرو

نمونه گیری آلمانی‌ها از گاز ایران برای ساخت خودرو

9 اردیبهشت 1396
  • 0

مدیر طرح احداث جایگاه‌های گاز طبیعی فشرده (CNG) از اتمام نمونه گیری از گاز فشرده (CNG) ایران با هدف ساخت خودروی پایه گاز سوز برای کشور خبر داد.

با اشاره به آمادگی شرکت‌های خارجی برای تولید خودروهای پایه‌گازسوز برای کشور اظهار کرد: نماینده شرکت فولکس واگن آلمان هفته جاری در ایران حضور داشت و در استان‌های اهواز، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز به نمونه‌گیری گاز مشغول بود.همچنین نمونه‌گیری از گاز در استان تهران در روز چهارشنبه انجام شد.

مدیر طرح احداث جایگاه‌های گاز طبیعی فشرده (CNG) ادامه داد: آلمانی‌ها مخازن برداشت گاز و تجهیزات مربوطه را از آلمان وارد کردند و این مخازن را بعد از نمونه‌گیری از ایستگاه‌های گاز CNG برای بررسی به آلمان می‌برند تا مورد آزمایش قرار دهند. گرفتن ویزا و وارد کردن تجهیزات زمان‌بر بود.

مهرابی درمورد اعلام نتیجه نهایی توسط آلمان گفت: انجام آزمایش‌های لازم و طراحی موتور به زمان زیادی نیاز دارد.

بر اساس این گزارش مهرابی در اواسط سال 1395 اعلام کرده بود شرکت‌های خارجی آمادگی خود را برای تولید خودروی پایه گازسوز اعلام کرده‌اند و در این راستا شرکت فولکس واگن آلمان در آبان‌ماه تقاضا کردند که گاز ایران را مورد مطالعه قرار دهند و به آنها مجوز داده شد که به شهرهای مختلف بروند و از گاز نمونه برداری کنند و به نظر می‌رسد قصد دارند خودرویی متناسب با گاز ایران تولید کنند. شرکت‌های داخلی هم باید در این زمینه اقدام کنند.

منبع:ایسنا



نظرات