1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. رکورد جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی شکسته شد

رکورد جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی شکسته شد

22 خرداد 1396
  • 5

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: در سال 95 یک میلیون و 400 هزار وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی جریمه شدند که 490 هزار مورد آن به وسیله دوربین های نظارتی اعمال قانون شده اند.

 رکورد جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی شکسته شد

سرهنگ احمد کرمی اسد گفت: در سال ۹۵ یک میلیون و ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه قاقد معاینه فنی جریمه شدند که ۴۹۰ هزار مورد آن توسط دوربین های نظارتی و مابقی توسط عوامل پلیس اعمال قانون صورت گرفته است.

وی افزود: ۳۴ درصد اعمال قانون وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی در سال ۹۵ توسط دوربین بوده است و استان های تهران، اصفهان و مرکزی به ترتیب بیشترین اعمال قانون را داشته است.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۸۵۵ هزار مورد جریمه وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی در سامانه ثبت شده است که در این خصوص رکورد جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی شکسته شد.

کرمی اسد گفت: دلیل این رکورد و افزایش جریمه در سال جاری کنترل بیشتر وسایل نقلیه بوده است. ضمن اینکه اصفهان و تهران به ترتیب در سال ۹۶ بیشترین اعمال قانون در خصوص نداشتن معاینه فنی را داشتند.

منبع : ایران جیب



نظرات

  • محمد محمد (23 خرداد 1396 ساعت 14:27)

    پول خرید ونصب دوربینها رو روز اول دشت میکنن.بقیه اش استفاده شون.ماشین غیر استاندارد دست مردم میدن وبابت خرابی زود هنگام وآلودگی آن هم باز جریمه میشیم.خدایا به کی وکجا بریم بگیم که مردم ماشین تو حیتط خونه درست نمیکنن که میگی خرابه .کار خودتونه.آقای راهنمایی ورانندگی اگه راست میگی این ماشینها رو نمره نکن .ولی مثه اینکه همه موافقن ومردم خبر ندارن .همه سهمشون رو از این گاو شیرده میبرن به کرات.واقعا که ....

  • reza reza (23 خرداد 1396 ساعت 04:40)

    سلام
    من چندبرخورد که بااقایان داشتم متوجه شدم بایک گروه ادم عقده ای به نام پلیس رو برو هستیم
    ادب ورفتار انسانی که اصلا بلد نیستند
    اگه می خوان واقعا الودگی رو جلوشو بگیرن کافیه برن دنبال اصل مطلب ...

  • امیر امیر (22 خرداد 1396 ساعت 19:59)

    خوب می دونی چیه تقصیر خودمونه.وقتی ماشین را گران می کنند ولی بازم مردم می خرند قرار نیست بهتر باشه.عمر مفید ماشین 5 ساله. من خودم یه پیکان 16 سال کارکرد دارم البته هر سال هم براش معاینه فنی گرفتم ولی امسال که موتورش سوخت یک میلیون و 200 هزار خرجش کردم اونم برای ماشینی که 11 سال از عمر قانونی اش گذشته. من که حاضر نیستم وام بگیرم اونم 22 میلیون و برای یه پرایدی که هیچی نداره هزینه کنم.

  • امیر رضا امیر رضا (22 خرداد 1396 ساعت 11:37)

    واقعا چه پولای زوری که از این مردم بدبخت با روش های مختلف نمیکنن! جریمه ای 50 تومن هم حساب کنیم میشه 70 میلیارد ! سایر جریمه ها و زورگیریهای دیگه هم به کنار !!! راهنمایی و رانندگی ما از خداشه همیشه هوا آلوده باشه همیشه ترافیک باشه و هیچ جایی برای پارک نباشه چون با انواع طرح های ترافیک و زوج و فرد و غیره کلی درآمد مفت به دست میاره. آخره سالم 20 و 30 هزار تا کشته میدیم تو جاده ها و اینا هم جشن یک میلیون و چهارصد هزارتا قبض جریمه میگیرن

    حمید حمید (23 خرداد 1396 ساعت 09:35)

    نفرت از راهنمایی رانندگی تهران ، به خاطر پول زور و همچنین مدیریت نه تنها ضعیف بلکه وارونه ، عاقبت بدی را برایشان رقم خواهد زد. من که به نوبه خودم ، به خاطر جرایم خارج از عرف دوربینها ، نفرین شان میکنم. انشالله خیر نبینند. فقط دنبال راهکاری برای سر کیسه کردن ملت هستند.