1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. برنامه ریزی برای ورود خودروهای برقی به کشور

برنامه ریزی برای ورود خودروهای برقی به کشور

8 دی 1395
  • 3

وزیر نیرو با اشاره به برنامه جایگزینی برق به‌جای بنزین و گاز در سبد سوخت، برنامه ورود خودروهای برقی و شارژ برق این نسل جدید خودروها در ساختمان‌ها را تشریح کرد.

 برنامه ورود خودروهای برقی به کشور

حمید چیت‌چیان درباره برنامه افزایش سهم برق در سبد سوخت و انرژی کشور، گفت: برای ساختمان‌هایی که نیاز به گرمایش و پخت و پز دارند و خودروهایی که در شهرها به خصوص شهرهای بزرگ تردد می‌کنند و گاز و بنزین مصرف می‌کند، می‌توانیم برق را جایگزین این سوخت‌ها کنیم. وزیر نیرو با اعلام اینکه پیشنهاد وزارت نیرو این است که در کلانشهرها و شهرهایی که آلوده هستند، سوخت خودروهایی را که بنزین سوز است با خودروهای برقی یا هیبریدی جایگزین کنیم، تصریح کرد: بر این اساس پیشنهاد می‌کنیم این موضوع در طول یک برنامه سه ساله یا پنج ساله در شهرهایی که آلودگی بالایی دارند، اجرا شود و ما برق مورد نیاز آن را تامین کنیم.

این عضو کابینه دولت، افزود: به این شرط این کار را می‌کنیم که دولت و سازمان‌های تصمیم گیرنده و مردم هزینه سوخت و انرژی حمل و نقل و انرژی گرمایش منزلشان را از آنچه که الان هست و از بنزین و گاز مصرف می‌کنند، انتظار نداشته باشند کمتر شود.

این مقام مسئول در تشریح مزیت‌های استفاده از برق به جای سوخت فسیلی در سبد سوخت و انرژی کشور، توضیح داد: آلودگی های هوا برطرف می‌شود و خطر آتش سوزی خطوط گاز که ممکن است در حوادث موجب آتش سوزی شود از بین می‌رود و مصرف سوخت کاهش می یابد.

چیت چیان با بیان اینکه امیدواریم در طول برنامه ششم توسعه بتوانیم این پیشنهاد را در دولت و سایر مراجع به تصویب برسانیم تا کشور بتواند از مزیت صنعت برق استفاده کندف یادآور شد: بخشی از زیرساخت‌ها برای این پیشنهاد آماده شده و بخش دیگر باید ایجاد شود.

به گفته وزیر نیرو درحال حاضر حدود ۷۶ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی داریم در حالی که مصرف برق در شبانه روز یکسان نیست و در نیمه شب مصرف به شدت کاهش می یابد که در این ساعت ها امکان شارژ خودروهای برقی با قیمت بسیار مناسب بوجود می‌آید.

این عضو کابینه دولت در پایان با اعلام اینکه البته باید ایستگاه‌های خاصی در تمام نقاط شهر درنظر گرفت تا افرادی که از خودروهای برقی استفاده می کنند بتوانند آن را شارژ کنند، خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند به اقتصاد صنعت برق کمک کند و هم آلودگی شهرها کاهش یابد و به ارتقای ایمنی شهرها و رفاه بیشتر شهروندان نیز از این طریق کمک می‌کنیم.

منبع:مهر



نظرات

  • رضا رضا (9 دی 1395 ساعت 10:43)

    باید برای شهری مثل تهران موتور سیکلت ها و تاکسی ها اجبارا هیبریدی شود .

  • سلام سلام (8 دی 1395 ساعت 12:23)

    با سلام من مدت هاست که منتظرم
    اما خودرویی با برق خورشیدی و در سایز کوچکتر از خودروهای فعلی که از مزیتهای بالایی بر خوردا ر است
    کوچکتر بودن برای حل مشکل پارکینگ
    صرفه جویی برای مشتریان
    دولت نفت وگاز و بنزین خود را به قیمت بالاتری به نفع کشور بفروشد
    الایندگی کمتر
    و......

  • ناشناس ناشناس (8 دی 1395 ساعت 08:35)

    ایران خودرو و سایپا هرگز همچین اجازه ای نخواهند داد!!!