1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. نداشتن معاینه فنی خودرو 40 هزار تومان جریمه دارد

نداشتن معاینه فنی خودرو 40 هزار تومان جریمه دارد

24 خرداد 1395
  • 4

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاران ما در ماه رمضان به خودروهای فاقد معاینه فنی تذکر می‌دهند ولی پس از عید فطر، پلیس از ابزارهای دیگری برای کنترل معاینه فنی استفاده کرده و اقدامات سختگیرانه‌ای را برای کنترل معاینه فنی انجام خواهد داد.

معاینه فنی

سردار تیمور حسینی در نشست خبری صبح امروز خود در مرکز معاینه فنی نیایش با تاکید بر اینکه کنترل معاینه فنی خودروها از اولویت‌های پلیس راهور است، با اشاره به در پیش‌ِرو بودن فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی اظهار کرد: با توجه به اینکه بعد از ماه مبارک رمضان، موج سفرهای تابستانی آغاز می‌شود لازم است همشهریان نسبت به کنترل معاینه فنی خودروهای خود حساسیت بیشتری داشته باشند چراکه فلسفه معاینه فنی، پیشگیری از وقوع تصادفاتی است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بررسی‌های میدانی سال گذشته در تهران نشان داد که کمتر از 15 درصد خودروهایی که باید معاینه فنی داشته باشند، فاقد گواهی این معاینات بودند.

وی با انتقاد و گلایه از قانون معاینه فنی و الزام خودروها به اخذ گواهی این معاینات بعد از گذشت 5 سال از عمر خودرو، گفت: ما معتقدیم اخذ گواهی معاینه فنی پس از گذشت 5 سال از عمر خودروها، کارآمد نیست و باید این زمان کاهش یابد چراکه در کشورهای دیگر دنیا نیز، اخذ معاینات فنی تنها پس از گذشت کمتر از 2 سال، الزامی می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه بیشترین نقش معاینات فنی در پیشگیری از وقوع تصادفات است، افزود: معاینه فنی در موضوع آلودگی هوا، کمتر از 10 درصد اثرگذار بوده و بیشترین تاثیر آن در بحث پیشگیری از وقوع تصادفات است.

وی با اشاره به جریمه 40 هزار تومانی برای خودروهای فاقد معاینه فنی، به خودروهایی که هنوز اقدام به اخذ معاینه فنی نکرده‌اند هشدار داد و گفت: در ماه مبارک رمضان همکاران ما اقدام به تذکر به خودروهای فاقد معاینه فنی می‌کنند ولی پس از عید فطر، پلیس از ابزارهای دیگری برای کنترل معاینه فنی استفاده کرده و اقدامات سختگیرانه‌ای را برای کنترل معاینه فنی انجام خواهد داد.

حسینی با اعلام خبر متصل شدن تمام مراکز معاینه فنی به شبکه «سیمفا» افزود: با راه‌اندازی سامانه «سیمفا» امیدواریم هرچه زودتر این سامانه به سامانه کنترل هوشمند متصل شود تا عدم اخذ معاینه فنی نیز همچون سرعت غیرمجاز و سایر تخلفاتی که به صورت هوشمند کنترل می‌شوند، به صورت سیستماتیک بررسی شده و متخلفان به صورت هوشمند جریمه شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال که پیش از این انتقاداتی نسبت به سیستم معاینه فنی خودروها داشته و عنوان کرده بود معاینات فنی را قبول ندارد، گفت: هنوز هم معتقدم معاینه فنی باید موجب رفع ایرادات شود و معایناتی که به رفع ایرادات ختم نشود، مورد قبول ما نیست. البته سیستم جامع «سیمفا» باعث کاهش تخلفات خواهد شد ولی باید همزمان با رشد صنعت خودرو، تجهیزات این مراکز نیز ارتقاء یابد.

وی در خصوص طرح LEZ نیز گفت: هم اکنون این طرح در شورای عالی ترافیک در حال بررسی است و پلیس نیز در صورت ابلاغ این طرح، آن را اجرا خواهد کرد.

منبع: تسنیم آنلاین



نظرات

  • m m (25 خرداد 1395 ساعت 14:46)

    فرهنگ سازی بشه رودارتر میشن. مث خودشون باید رفتار بشه

  • عابدین عابدین (25 خرداد 1395 ساعت 11:24)

    آقای سردار کدوم معاینه دلتون خوشه بخدا فقط میخاین ی جوری از مردم پول بگیرن ماشین من مدل 93 سی هزارتا کار کرده اخه یکی نیست ماشینی که دو سال تولید شده و منم همه سرویس هاشو به موقع انجام دادم چه نیازی به معاینه داره شما که تلاش میکنی از 5 سال به دوسال کاهش بدی فقط هدفت پول گرفتن چون خود بنده به چشم خودم دیدم برا ماشینی که مال ی شهر دیگست اصلا معلوم نیست سالمه یا نه معاینه با 30000تومان صادر شده ...فقط پول میشناسن همین

  • علیرضا علیرضا (25 خرداد 1395 ساعت 10:23)

    رفتار پلیس ها خبلی بده لطفا فرهنگ سازی کنید.

  • a a (24 خرداد 1395 ساعت 14:49)

    سردار عزیز کجا اقدام به تذکر میکنن . پلیس چند روز قبل بنده رو در خیابان نگه داشت . اول گفت با موبایل صحبت میکردی در صورتی که صحبت نمیکردم و موبایل رو بهش نشون دادم تا آخرین تماس رو ببینه برای ساعتی قبل بوده. بعد گفت کمربند نبستی در صورتی که جلوی خود ایشون کمربندم رو باز کردم . آخرشم گفت معاینه فنی نداری . گفتم جناب سرهنگ ما برای گرفتن مجوز طرح ترافیک، هر ساله اول معاینه فنی میگیرم و بعد میتونیم ثبت نام رو در سایت انجام بدیم . گفت میدونم ولی باید جریمه کنم . انقدر هول بود تا جریمه کنه که رنگ ماشینم رو اشتباه زده