1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تکذیب ادعای قاچاق 424 دستگاه خودرو توسط گمرک

تکذیب ادعای قاچاق 424 دستگاه خودرو توسط گمرک

27 فروردین 1397
  • 0

گمرک ادعای قاچاق 424 دستگاه خودرو را تکذیب و اعلام کرد : تشریفات گمرکی این خودروها قانونی بوده است .

 تکذیب ادعای قاچاق 424 دستگاه خودرو توسط گمرک

مهدی رضایی مدیر کل گمرک شهید باهنر بندرعباس در این خصوص گفت : تمامی ۴۲۴ دستگاه خودرو که همگی آنها مدل های مختلف خودروهای خارجی بوده اند، درماههای بهمن و اسفند سال گذشته طی ۱۴ فقره به گمرک اظهار شده و اطلاعات اظهار مربوط به این خودروها ، مجوزهای قانونی و مقرراتی سازمان های ذیربط ، روشن و شفاف در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی موجود است .

رضایی با رد اخبار منتشر شده دراین خصوص، توضیح داد:

از مجموع ۴۲۴ دستگاه خودرو ، تعداد ۳۱۹ دستگاه طی ۱۲ فقره اظهارنامه به این گمرک اظهار شد که پس از بارگذاری مجوز ثبت سفارش توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت و مجوز استاندارد توسط اداره کل استاندارد در سامانه جامع امور گمرکی ، تشریفات گمرکی آنها در حال انجام بود .

مدیر کل گمرک شهید باهنر در ادامه اظهار داشت : تعداد ۳۱۹ دستگاه خودرو در داخل گمرک با حکم مرجع قضائی ، حین انجام تشریفات توقیف و به انبار سازمان اموال تملیکی انتقال داده شده اند .

مدیر کل گمرک شهید باهنر درباره ۱۰۵ دستگاه خودروی دیگر گفت : از این تعداد ۷۵ دستگاه در یک اظهارنامه و ۳۰ دستگاه نیز در اظهارنامه دیگری تنظیم و به صورت قانونی به گمرک اظهار شده بود و مجوزهای ثبت سفارش ، استاندارد و تاییدیه سازمان توسعه تجارت را نیز داشته است . حقوق وعوارض گمرکی این خودروها پرداخت شده و تشریفات گمرکی به طور کامل انجام و پس از صدور پروانه الکترونیکی جهت انتقال به انبار شرکت مذکور در داخل شهرستان از گمرک خارج گردید .

رضایی ادامه داد: پس از صدور پروانه گمرکی برای این خودروها در هنگام بیرون بردن از درب خروج به دلیل قطع بودن سیستم درب خروج با اخذ تعهد از صاحب کالا در چارچوب قانونی و وفق مقررات ، موضوع ، صورتجلسه شده و به استناد قانون امور گمرکی بدون پته عبور خارج و به محل انبار اختصاصی صاحب کالا در داخل شهرستان بندر عباس حمل شده است ، مضافا اینکه روز بعد یعنی مورخ ۱۶ اسفند با رفع مشکل سیستم درب خروج ، پته عبور خودروها صادر شده است.

به گفته رضایی این محموله به انبار صاحب کالا در نزدیکی گمرک منتقل شده و از استان خارج نشده و به همین دلیل در همان روز به پته عبور نیازی نداشته چرا که پته های عبور در هنگام خروج کالاها از استان و برای ارائه به ایستگاه های ایست و بازرسی به کار برده می شود.



نظرات