تاخیر طولانی در تحویل ؛ فریاد مشتریان خودرو را درآورده است! | اخبار خودرو ,
Car.ir را در تلگرام دنبال کنید


تاخیر طولانی در تحویل ؛ فریاد مشتریان خودرو را درآورده است!

۱۶ مرداد ۱۳۹۷
4,086 بازدید
10 دیدگاه
دسته بندی : اطلاعیه
1
16

براساس ارزیابی صورت گرفته بیشترین انتقاد مصرف‌کنندگان از فرایند فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودرو" بوده است.

دیگر "تاخیر در تحویل" به واژه‌ای آشنا و البته تکراری و پرغصه برای مصرف‌کنندگان خودرو در ایران تبدیل شده است به‌گونه‌ای که خریداران خودروهای پرتقاضای داخلی و همچنین خریداران خودروهای وارداتی معمولا خودروی خریداری شده را با تاخیر قابل توجهی نسبت به آنچه که در قرارداد قید شده، دریافت می‌کنند.

 تاخیر در تحویل ؛ داد مشتریان خودرو را درآورد!

این وضعیت اخیرا در بازار خودروهای وارداتی نمود بیشتری داشته به‌گونه‌ای که با ممنوع شدن واردات خودرو و حدود ۱۴۰۰ قلم کالای غیرضروری دیگر از ابتدای تیر ماه، تقریبا تمام شرکتهای واردکننده خودرو در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده تاخیر دارند.

خودروسازان نیز در تحویل برخی خودروهای پرتقاضا به‌ویژه خودروهایی که با مشارکت خودروسازان خارجی در ایران تولید می‌شوند تاخیرهای قابل توجهی داشتند که اخیرا این تاخیرها بیشتر نیز شده و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.

در این شرایط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال ۱۳۹۶ منتشر کرده که بررسی آن نشان می‌دهد در سال گذشته نیز بیشترین انتقاد مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده" بوده است؛ تاخیری که در ماه‌های اخیر تشدید نیز شده است.

اما بعد از تاخیر در تحویل، بیشترین انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته مربوط به "ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل" بوده است که اگرچه در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران توضیح بیشتری درباره این موضوع داده نشده اما احتمالا این مشکل مربوط به خودروهای تولید داخلی بوده که با کیفیت پایینی تولید و عرضه می‌شوند.

پس از آن نیز "کم بودن تنوع آپشن‌ها" بیشترین میزان نارضایتی و انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

دو موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو" و همچنین "تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو" نیز دو انتقاد دیگری است که مشتریان نسبت به فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته، مطرح کرده‌اند.

البته با افزایش اخیر قیمت خودروهای داخلی از سوی خودروسازان و همچنین رشد شدید قیمت این محصولات در بازار آزاد به نظر می‌رسد که نارضایتی مصرف‌کنندگان از متناسب نبودن قیمت و کیفیت خودروها در سال جاری نسبت به وضعیت سال گذشته، تشدید نیز شده باشد.

در این شرایط باید منتظر تهیه و انتشار گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال جاری (۱۳۹۷) ماند تا دید در این مدت نارضایتی‌ها و انتقادات مشتریان در این حوزه چه تغییراتی نسبت به وضعیت سال گذشته داشته است. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای تهیه گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته با ۳۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر از خریداران خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، مصاحبه و از آنها نظرسنجی کرده است.

منبع خبر : ایسنا

دیدگاه ها

مرتب سازی بر اساس
نمایش
  • رضا پاسخ

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    0
    4
    سلام مردم ایران خواستم بگم واقعا خودرو سازهای ما مخصوصاً ایران خودرو وسایپا تا کی می خواهند یکه تازی کنند وتو جاده ی گرونی ،تحریم ، احتکار ،افزایش نا عادلانه قیمت با توجه به کیفیت بد وبروز نبودن خودروها شون وبا حمایت همه جانبه سازززززززمان حامی به اصطلاح مصرف کننده ولی خوب باید بگیم تولید کننده چون تنها اونها هروقت درخواست افزایش دارند اقدام میشه من به شخصه الان دوماه است که از موعد تحویل خودروام(یک دستگاه دنا پلاس) میگذره که تا به امروز حتی دعوتنامه هنوز صادر نگردیده وهیچ کسی تواین خراب شده ---------- جواب گو من نیست حالا سازمان به اصطلاح حامی مصرف کننده لطفاً پیگیری فرمایید اگه راست میگید که شما حامی ملتید
  • محمد پاسخ

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    0
    1
    سلام . شرکت لیزینگ فرهنگیان که تعهد 2 ماهه داره اعلام کرده که ماشین تحویل فرهنگیان نمیشه . و ما پول و سود پول رو برمیگردونیم . مثلا اگر من 30 میلیون دادم 31 میلیوت تومان بهم برمیگردونن که بریم خودرو از خودشون با قیمت 40 میلیون بخریم . یه تومن سود بهت میدن که 9 میلیون دوباره ازت بگیرن .
  • ناشناس پاسخ

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    0
    1
    ساندرو تحویل اردیبهشت را تاالان فاکتور نکردن فقط پول را گرفتن زدن به جیب هرچی تماس میگیرم میگن صبر کن هروز هم یه خیلی قشنگ یه دروغ تازه میگن که قطعه الان توگمرک بعد میگن راننده تربلب اعتصابن به باشگاه خبرنگاران پیامک دادم اونا هم فکر کنم باسایپا شریک شدن
  • محمود پاسخ

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    0
    1
    کرمان موتور رو یادتون رفت . چند ماه تاخیر در تحویل سفارشهای چند ماه قبل داره بعد هر روز بخشنامه فروش با تحویل یک ماهه میذاره !!!
  • محمد پاسخ

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    0
    5
    یکی از بچه های خط تولید ایران خودرو می گفت : این شرکت 3؛ 4 سوله بزرگ در اطراف وردآورد و هشتگرد را اجاره کرده و به انبار خودرو اختصاص داده است . از جمله پژو 2008 حتی بیش از تعهداتشان تولید کردند و دیگه تو سوله ها جای سوزن انداختن نیست منتها حاضر نیستند به مشتریان که بیش از یکسال است پول واریز کردند واگذار کنند تا اونها خسته بشن . یا منصرف بشن یا خودرو جایگزین بردارند . بعد خودرو مردم را در بازار به قیمت بالا بفروشند .
  • همت پاسخ

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    0
    3
    امان از ایران خودرو خودرو۲۰۷ اتومات تکمیل وجه شده خرداد ماه را هنوز تحویل ندادند تابستان تمام شدو بچه هایمان به مسافرت نرفتند
  • شهرام پاسخ

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    0
    3
    بنده در طرح دهه فجر 96از شرکت ایران خودرو یکدستگاه دنا پلاس توربو به تحویلی یکم مرداد متاسفانه تاکنون هنوز دعوتنامه صادر نشده تا برسه تحویل و کسی پاسخگو نیست لطفا شما رسانه ای پیگیری فرمایید
  • ناشناس پاسخ

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    1
    23
    واقعا مناسفم..نظر سنجی نمیخواد ...چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.. دیگه جونمون رو به لبمون رسونده این ایران خودرو ....
  • امیر پاسخ

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    2
    13
    امان از بدقولی های سایپا
  • محمد پاسخ

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    5
    41
    آقا تو رو بخدا درمورد تحویل دادن ماشین ها یه گزارش تهیه کنیدتندر پلاس اتومات تحویل اردیبهشت هنوز ندادن ساندرو که هیچی دیگه