1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تبلیغات شرکت داتیس خودرو خلاف واقع است

تبلیغات شرکت داتیس خودرو خلاف واقع است

17 دی 1396
  • 3

یش فروش خودرو توسط شرکت های فاقد نمایندگی رسمی و بدون اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، غیرقانونی است و تبلیغات شرکت داتیس خودرو خلاف واقع است.

در راستای پیشگیری از بحران‌ها در بازار خودرو و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کننده،سازمان حمایت مجدداً بر غیر قانونی بودن پیش فروش خودرو توسط شرکت های فاقد نمایندگی رسمی تاکید کرد و گفت: شرکت داتیس خودرو اقدام به تبلیغات خلاف واقع مبنی بر اخذ گواهی نمایندگی هیکو اسپورتیو آلمان می کند.

 تبلیغات شرکت داتیس خودرو خلاف واقع است

ضمن اطلاع رسانی‌های قبلی مبنی بر لزوم جلوگیری از پیش فروش خودرو توسط شرکت های فاقد نمایندگی رسمی ، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجددا اعلام کرد:

پیرو نامه شماره 40747 / 96 /370 در خصوص لزوم جلوگیری از پیش فروش خودرو توسط شرکت های فاقد نمایندگی رسمی وبا عنایت به نامه شماره95400 /60 مورخ 24/ 4 /96 مرکز اصناف و بازرگانان ایران مبنی بر عدم امکان صدور گواهی نمایندگی خارجی برای شرکت هایی که در زمینه تیونینگ خوردور فعالیت دارند ،شرکت داتیس خودرو علی رغم مکاتبات و اخطاریه های صادر شده کماکان اقدام به تبلیغات خلاف واقع مبنی بر اخذ گواهی نمایندگی هیکو اسپورتیو آلمان می کند.در این راستا متاسفانه تبلیغات شرکت در ماهنامه اقتصادی اتاق اصناف ایران نیز درج شده است .

همچنین چندی پیش نیز در اطلاعیه دیگری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده بود :

شرکتهای عرضه کننده خودرو به استناد ماده 5 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو موضوع مصوبه شماره 7415/ت51681 ﻫ مورخ 95/10/28 هیئت محترم وزیران مکلف به اخذ مجوز پیش فروش خودرو از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند. لذا هموطنان در صورت تمایل به خرید خودرو در قالب «پیش فروش» فقط از شرکتهایی که دارای نماینده رسمی بوده و مشخصات آنها در سایت مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران به نشانی www.gatc.ir درج شده و نسبت به اخذ مجوز پیش فروش از وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کرده اند و همچنین در آگهی پیش‌فروش به آن اشاره شده است ، را انتخاب و و از ثبت نام در شرکتهایی که فاقد نمایندگی هستند هر چند تبلیغات گسترده‌ای از طریق چاپ آگهی در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های عمومی داشته باشند به دلیل جلوگیری از مشکلات آتی اکیدا خودداری کنند.

لذا مجددا تاکید می شود، لازم است متقاضیان خرید در زمان مراجعه به شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو، مجوز پیش فروش و شماره مجوز مربوطه جهت پیش فروش خودرو که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده را به منظور حصول اطمینان، از شرکت عرضه‌کننده مطالبه کنند.

لازم به توضیح است امکان ورود خودرو از سوی واردکنندگان غیر رسمی به صورت موازی، با توجه به پایان اعتبار ثبت سفارش‌های قبلی و عدم امکان ثبت سفارش جدید غیر ممکن بوده، لذا تعهدات شرکت‌های مذکور به خریداران بدون پاسخ خواهد ماند.

گفتنی است هموطنان می توانند هرگونه گزارش یا شکایت در خصوص پیش فروش غیرقانونی خودرو یا سایر تخلفات اقتصادی را از طریق تلفن 124 با سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات در میان بگذارند.



نظرات

  • vahid vahid (17 دی 1396 ساعت 18:35)

    یه سوال واسم پیش اومده اصلا این شرکت متخلف ولی سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده وقتی ماشینها دارن نجومی میرن بالا و نمایندگیها به بهانه گارانتی سه لا پهنا خدمات حساب میکنن و... این سازمان چرا خفه خون گرفته؟؟؟؟؟؟

  • parsa parsa (17 دی 1396 ساعت 15:22)

    به استناد ماده 5 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو موضوع مصوبه شماره 7415/ت51681 ﻫ مورخ 95/10/28 هیئت محترم وزیران شرکت مفتاح رهنورد هم مکلف به اخذ مجوز پیش فروش خودرو از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.. در صورت تمایل به خرید خودرو در قالب «پیش فروش» فقط از شرکتهایی که دارای نماینده رسمی بوده و مشخصات آنها در سایت مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران به نشانی www.gatc.ir درج شده اقدام کنید.

  • Ali Ali (17 دی 1396 ساعت 13:41)

    سلام
    آیا شرکت مفتاح رهنورد هم غیرقانونى هست یا خیر ؟؟
    منتظرم فورى
    با تشکر فراوان